مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران خبر داد؛

افتتاح نخستین قرارگاه کوهستانی اقتصاد مقاومتی کمیته امداد مازندران در نکا

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران از افتتاح نخستین قرارگاه کوهستانی اقتصاد مقاومتی امداد مازندران در نکا خبر داد و گفت: این قرارگاه با هدف خدمات‌رسانی بهتر به مددجویان در روستاهای محروم کوهستانی راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۹۴۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸ - 01August 2016

افتتاح نخستین قرارگاه کوهستانی اقتصاد مقاومتی کمیته امداد مازندران در نکا

به گزارش دفاع پرس از مازندران، تیمور طهماسب پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران عصر امروز در حاشیه افتتاح این قرارگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور اینکه حلقه خدمات رسانی کمیته امداد در نقاط دور دست اتفاق بیفتد، قرارگاه کوهستانی اقتصاد مقاومتی در سطح استان مازندران راهاندازی شده است.

وی افزود: طرح قرارگاه کوهستان به منظور توجه به مناطق محروم و مددجویان زیرپوشش ایجاد شد که برای نخستین بار در سطح استان مازندران ایجاد میشود تا کار اقتصادی و فرهنگی انجام شده و همه افراد در مناطق مختلف از این خدمات مناسب برخوردار شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران گفت: توجه به بحث اشتغال زایی و امور فرهنگی هم در این قرارگاه دنبال میشود تا هم طرح خود اشتغالی در مناطق کوهستانی توسعه داده شود و هم مسائل فرهنگی مورد توجه قرار گرفته و توسعه فرهنگ در دستور کار قرار گیرد و با استفاده از ظرفیتهای مناطق محروم، از بیکاری جلوگیری شود.

این مسئول با اعلام اینکه در بحث اشتغال سیاست امداد بر توانمندسازی افراد تحت پوشش است، یادآور شد: به هیچ عنوان نمی خواهیم افراد مختلفی را جذب کمیته امداد کنیم بلکه سعی داریم تا با اشتغال زایی مناسب، افراد را توانمند و از بدنه این نهاد جدا سازیم و کارآفرینی را رونق بخشیم.

طهماسبپور ادامه داد: زیر پوشش بردن افراد در کمیته امداد امام خمینی از برنامههای کوتاهمدت ما در این نهاد است و برنامه مهم و بلند مدت این نهاد، توانمندسازی خانوادههای زیرپوشش این نهاد در بعد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و.. است تا همه افراد جامعه از زندگی ایدهآل برخوردار باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران اضافه کرد: در سال گذشته 6 هزار و 800 طرح اشتغالزایی در مازندران ایجاد شد و امسال نیز براساس فرمایش رهبری و شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، فعالیتهای مختلفی در مناطق محروم ایجاد شده که برای این منظور قالی بافی، تغییر الگوی کشت و نهال کاری با دقت دنبال میشود.

این مسئول گفت: با ایجاد قرارگاه کوهستانی اقتصاد مقاومتی، اولویت خدمات و آموزش در مناطق محروم است که با استقبال مردم این خدمات توسعه مییابد، افزود: توسعه قرارگاه کوهستان اقتصاد مقاومتی و طرح صالحین در دستور کار جدی است و تا پایان امسال، قرارگاه کوهستانی در همه بخشهای کوهستانی و محروم مازندران ایجاد میشود.

طهماسب پور ادامه داد: در بعد فرهنگی کارهای مختلفی انجام و توانمندیهای بسیاری ایجاد شده است و با توجه به اینکه استان مازندران از جمله استانهای برخوردار در مسائل مختلف است نباید هیچ کس در این استان زیرپوشش کمیته امداد و نهادهای حمایتی باشد.

وی با تأکید بر آموزش در مراحل مختلف زندگی و توسط ارکانها و نهادهای دولتی و خصوصی گفت: آموزش مسأله مهمی در توانمند سازی و رشد در جامعه است که باید با کمک فنی و حرفه ای و امداد در این بخش فعال تر از گذشته وارد شده و توانمندسازی افراد زیرپوشش این نهاد را در دستور کار خود قرار دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار