همزمان با سالگرد عملیات کربلای ۵؛

جشنواره استانی شعر عربی دفاع مقدس خوزستان برگزار شد

جشنواره استانی شعر عربی دفاع مقدس و مقاومت اسلامی خوزستان با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی در هویزه برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳ - 12January 2014

جشنواره استانی شعر عربی دفاع مقدس خوزستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، جمیل علوی یکتا جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان گفت: جشنواره استانی شعر عربی دفاع مقدس و مقاومت اسلامی خوزستان به مناسبت گرامیداشت عملیات غرور آفرین کربلای ۵ و با عنوان "علی ضفاف کرخه النّور" یادبود شهید حامد جرفی نخستین شهید دولت در دوران دفاع مقدس و اولین بخشدار هویزه برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره با حضور ناصر صالحی نسب نماینده دشت آزادگان و هویزه در مجلس، حجت الاسلام سپهر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حجتالاسلام بوعذار امام جمعه هویزه، همایون اسعدی فرماندار هویزه و جمع دیگری از مسئولان استانی و محلی در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی فدک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هویزه برگزار شد.

جمیل علوی یکتا جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان تصریح کرد: در این مراسم شاعرانی از شهرهای مختلف خوزستان از جمله اهواز، حمیدیه، خرمشهر، آبادان، ماهشهر، رامشیر، شادگان و سوسنگرد اشعار خود را با موضوع دفاع مقدس و مقاومت اسلامی و شعرعاشورایی به زبان عربی قرائت کردند.

علوی یکتا گفت: در جشنواره استانی شعر عربی دفاع مقدس و مقاومت اسلامی خوزستان از میان ۱۲۰ اثر رسیده به دبیرخانه از ۱۰ نفر از شاعران عرب زبان خوزستان تجلیل شد.

وی درباره نفرات برتر این جشنواره گفت: نفرات برگزیده در بخش شعر دفاع مقدس و مقاومت اسلامی آقایان رحیم صاکی از هویزه، رحیم سواری از سوسنگرد، مهدی صیمری از رامشیر، مصطفی مقدم از شادگان و خانم زهرا بن یباره از شهرستان رامشیر حائز رتبه برتر و در بخش شعر عاشورایی آقایان سالم ساری و علی حاتمی از اهواز، رسول عبیداوی از حمیدیه، عبدالخالق چاملی نیا از شادگان و خانم مشتاق سلامات از هویزه رتبه برتر را در این جشنواره به خود اختصاص دادند.

علوی یکتا همچنین افزود: در این جشنواره که با استقبال پر شور مردم و خانوادههای معزز شهدا انجام شد ازخانواده شهید حامد جرفی اولین شهید دولت به خاطر همکاری در ساخت مستند "فرزند جاوید هویزه" و از عباس حزباوی به عنوان پیشکسوت شعر عرب استان خوزستان تجلیل و تقدیر شد.

گفتنی است: جشنواره استانی شعر عربی دفاع مقدس و مقاومت اسلامی خوزستان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هویزه روز پنج شنبه در پایتخت فرهنگی استان، شهرستان هویزه برگزار شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار