نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خبر داد؛

برگزاری جشن های مردمی دهه کرامت در ۷۹ کشور جهان

نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت گفت: جشن های دهه کرامت امسال به صورت گسترده در ۷۹ کشور جهان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۴۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳ - 02August 2016

برگزاری جشن های مردمی دهه کرامت در ۷۹ کشور جهان

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، هاشم بیاتی نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، از برگزاری جشن های مردمی دهه کرامت در ۷۹ کشور و سه هزار نقطه دنیا خبر داد و گفت: با توجه به فعالیت های این سازمان در عرصه بین الملی، تلاش می کنیم، پیرامون سیره نبوی، رضوی و سبک زندگی اسلامی برنامه های گسترده ای در خارج کشور برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: قریب ۶۰ نفر از فرهیختگان و اندیشمندان ایرانی که در کشورهای مختلف دنیا فعالیت دارند، پیرامون زندگی و سیره سه حرم شریف(امام رضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) در این ایام سخنرانی خواهند داشت.

نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت افزود: سیره نبوی، اهل بیت(ع) و معارف اسلامی توسط فرهیختگان در خارج کشور به ۱۴ زبان زنده دنیا برای ارادتمندان اهل بیت(ع) تبیین و نمایشگاههایی در زمینه دهه کرامت در خارج کشور برگزار می شود.

بیاتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عده ای از مردم فارس در کشورهای حاشیه خلیج فارس حضور دارند، در روز ششم ذی القعده (نوزدهم مرداد) که روز بزرگداشت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) نام گرفته و یکی از روزهای دهه کرامت است، برنامه های ویژه ای در این کشورها برگزار خواهد شد.

از یکم ذیقعده سالروز تولد حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذیقعده ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به عنوان دهه کرامت نام نهاده شده و روز ششم ذیقعده که در میانه این دهه قرار دارد به عنوان روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) نامگذاری شده است.

منبع: مهر
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار