ویژه‌نامه الکترونیکی «شهیدان صنعت هسته‌ای» منتشر شد

ویژه نامه الکترونیکی «شهیدان صنعت هسته‌ای» به‌مناسبت سالروز شهادت شهیدان صنعت هسته ای علیمحمدی، احمدی‌روشن و قشقایی، به همت بنیاد هابیلیان منتشر شد.
کد خبر: ۹۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱ - 12January 2014

ویژه‌نامه الکترونیکی «شهیدان صنعت هسته‌ای» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، بهمناسبت سالروز شهادت شهیدان علیمحمدی، احمدیروشن و قشقایی، ویژهنامه الکترونیکی «شهیدان صنعت هستهای» به همت بنیاد هابیلیان منتشر شد.

این ویژهنامه که هدف از انتشار آن جمعبندی تمام مطالب منتشرشده درباره شهیدان صنعت هستهای در فضای رسانه میباشد، شامل بخشهای زیر است:

1) بخش ویژه پنج شهید هستهای (شهیدان علیمحمدی، شهریاری، رضایینژاد، احمدیروشن و قشقایی) که شامل: شرح حال، سبک زندگی، شهادت، عوامل ترور و پیامها و دیدارهای خانواده این شهیدان است؛

2) بخش مربوط به سایر شهیدان صنعت هستهای که اشارهای گذرا دارد به اسامی و زندگی شهیدان صنعت هستهای از ابتدای صنعت هستهای تا به امروز؛

3)  بخش مربوط به جانبازان که به بررسی زندگی، فعالیتها و نحوه جانبازی افرادی میپردازد که در رابطه با صنعت هستهای ترور شدهاند؛

4) بخش اسناد که به بررسی نقش سرویسهای جاسوسی غربی و اسرائیل در ترور دانشمندان هستهای کشورمان میپردازد؛

5) بخش بازتابها که به بازتاب حوادث مربوط به ترور دانشمندان هستهای در داخل و خارج کشور میپردازد؛

6) بخش کتابشناسی که به معرفی کتب منتشرشده درباره شهیدان صنعت هستهای میپردازد؛

7) بخش گالری عکس و فیلم که مجموعهای از تصاویر و فیلمهای مربوط به شهیدان صنعت هستهای را ارائه میکند.

دو سال پیش در چنین روزی (۲۱دی۱۳۹۰) دانشمند جوان صنعت هستهای کشورمان، شهید مصطفی احمدیروشن بههمراه راننده و محافظش، شهید رضا قشقاییفرد، توسط تروریستهای وابسته به موساد ترور شده و به شهادت رسید. چهار سال پیش نیز (۲۲دی ۱۳۸۸) استاد شهید دکتر مسعود علیمحمدی در مقابل منزلش به شهادت رسیده بود.

در این میان سه حادثه ترور دیگر نیز رخ داد که دو حادثه همزمان در آذر ۱۳۸۹در تهران رخ داد. اولین حادثه با هدف ترور استاد شهید دکتر مجید شهریاری، نابغه و قهرمان تکمیل چرخه سوخت هستهای کشور، به وقوع پیوست و دومین حادثه همزمان با هدف ترور دکتر فریدون عباسی رخ داد که نافرجام ماند. سومین حادثه روز اول مرداد سال بعد از آن ( مرداد۱۳۹۰) شهید داریوش رضایینژاد، یکی دیگر از دانشمندان جوان صنعت هستهای ایران را هدف قرار داد. وی در حالی که بههمراه همسر و فرزند خردسالش عازم منزل بود در مقابل در منزل هدف چند گلوله تروریستها قرار گرفت و به شهادت رسید.

نظر شما
پربیننده ها