دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

شکست مرحله دوم عملیات تروریست‌ها در حلب/ حمله داعش به مواضع ارتش در دیرالزور خنثی شد

عناصر تروریستی در پاسخ به شکست‌های متوالی خود در مراحل مختلف عملیات شکست محاصره حلب اقدام به شلیک خمپاره‌های حامل گازهای سمی به سمت مناطق مسکونی در این شهر می‌کنند و جان شهروندان بی‌گناه سوری را می‌گیرند.
کد خبر: ۹۴۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹ - 03August 2016

شکست مرحله دوم عملیات تروریست‌ها در حلب/ حمله داعش به مواضع ارتش در دیرالزور خنثی شد

به گزارش خبرنگار بینالملل دفاع پرس، پیشروی اخیر ارتش سوریه و متحدان آن در حلب و فرار عناصر تروریستی از این شهر نشان میدهد که بحران سوریه به یک نقطه سرنوشتساز رسیدهاست. حلب نقش مهمی در موازنه قوا در بحران پنجساله سوریه ایفا میکند، زیرا به نظر میرسد نبرد حلب آخرین رویارویی میان دولت بشار اسد و گروههای تروریستی در سوریه باشد.

بیش از چهار سال است که گروههای تروریستی با استقرار در مناطق متعدد حلب جنگی خونین و ویرانگر را علیه مردم سوریه به راه انداختهاند. مردم از هراس جنگ و کشتارهای آن پا به فرار گذاشته و گفته میشود که از جمعیت سه میلیونی این شهر تنها 300 هزار نفر در آن باقی ماندهاند.

بر اساس این گزارش، بعد از اینکه ارتش سوریه و متحدانش کنترل جاده راهبردی «الکاستلو» را به دست گرفتند، اقدام به محاصره محلههای شرقی حلب و قطع راههای امدادرسانی تروریستها کردند. تروریستها نیز در واکنش به این اقدام ارتش از سه روز گذشته عملیات گستردهای را برای شکست محاصره بخش شرقی حلب آغاز کردهاند.

البته ناگفته نماند که ارتش سوریه چهار معبر برای خروج غیرنظامیان از محلههای شرقی حلب در نظر گرفتهاست.

طی سه روز گذشته تروریستها تمام توان خود را به کار بستهاند تا محاصره محلههای شرقی حلب را بشکنند؛ ولی گزارشها حاکی از آن است که تا کنون با مقاومت سرسختانه نیروهای ارتش سوریه و متحدان آن هیچگونه پیشرفتی در این عملیات حاصل نشده است.

هر چند تروریستها در ابتدای عملیات توانستند با استفاده از خودروهای بمبگذاری شده برخی از مواضع ارتش را بازپس بگیرند؛ ولی در یک پاتک منحصر به فرد توسط نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی تروریستها مجبور به عقبنشینی شدند.

در همین خصوص روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد: سه روز از عملیات «شکست محاصره محلههای شرقی حلب» میگذرد، ولی تا به امروز معادله میدانی به نفع تروریستها تغییر نکردهاست؛ ارتش سوریه و متحدان آن توانستند در برخی مناطق مانع نفوذ تروریستها شوند و همچنین برخی از محلهها را نیز آزاد کنند.

ارتش سوریه همچنین توانست موج جدیدی از حملات تروریستها را علیه کارخانههای چوببری «منیان» و دانشگاه نظامی در شهر «حلب جدید» دفع کند. در این عملیات ارتش سوریه از انواع مختلف سلاح و موشکاندازها علیه تروریستها استفاده کرد و شمار زیادی از تروریستها را به هلاکت رساند.

الاخبار در ادامه نوشت: هر چند تروریستهای «جیشالفتح» موفق شدند در چندین محور خطوط دفاعی ارتش سوریه را بشکنند اما نیروهای ارتش موفق شدند بعد از درگیری شدید پیشروی تروریستها را به سمت محله «العامریه» و کارگاه «سادکوب» به سمت «الراموسه» در جنوب حلب متوقف کنند.

این درحالی است که رسانههای وابسته به تروریستها مدعی هستند که تروریستهای جیشالفتح توانستهاست بر کارخانههای چوببری منیان، کارگاه مقواسازی، تپه «الحویز» در جنوب حلب و همچنین تعدادی از مواضع ارتش در منطقه الراموسة در جنوب غرب حلب سیطره یابد.

خبر دیگر اینکه تلویزیون دولتی سوریه به نقل از مسئولان بهداشتی این کشور گزارش داد: عناصر تروریستی روز گذشته چندین خمپاره حامل گازهای سمی را به سمت شهر «القدیمه» حلب شلیک کردند؛ که منجر به کشته شدن پنج شهروند سوری و زخمی شدن 15 نفر دیگر شد.

پایگاه خبری العهد نیز به نقل از یک منبع امنیتی وابسته به فرماندهی پلیس استان حلب خبر داد که بر اثر اصابت یک راکت به محله «صلاحالدین»، دو نفر کشته و 11 نفر نیز زخمی شدند.

براساس گزارش روزنامه الاخبار، همزمان با نبرد بزرگ حلب، سایر گروههای تروریستی در حومه شمالی «حمص» نبرد جدیدی تحت عنوان «امروز روز تو است ای حلب» با هدف سیطره بر نیروگاه حرارتی «الزاره» و تعدادی از نقاط نظامی در اطراف آن در حومه جنوبی حماه آغاز کردند.

این روزنامه گزارش داد که این عملیات تروریستها هیچگونه پیشرفت میدانی نداشت و بعد از چند ساعت درگیری سنگین بین طرفین به پایان رسید و در نهایت یگانهای ارتش سوریه توانستند یورش تروریستها را دفع کنند و شماری از عناصر تروریستی را به هلاکت برسانند. این درحالی بود که جنگندههای ارتش سوریه نیز مواضع تروریستها را در مناطق مختلف بمباران کردند.

در جبهههای شرقی سوریه یعنی در «دیرالزور» نیز گروه تروریستی داعش از سه محور بر مواضع ارتش هجوم برد که در نهایت ضمن اینکه متحمل شکست مفتضحانهای شد، مجبور به عقب نشینی از این مناطق شد.

گفتنی است، سوریه از سال 2011 میلادی صحنه ناآرامیهای مرگبار است. براساس گزارش دیدهبان حقوق بشر سوریه در درگیریهای این کشور فقط در ماه گذشته حدود 4 هزار و 800 نفر کشته شدهاند.

همچنین در نا آرامیهای پنج ساله سوریه میلیونها نفر در داخل و خارج از این کشور جنگزده آواره شدهاند.

انتهای پیام/411

نظر شما
پربیننده ها