دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

مرحله پنجم عملیات تروریست‌ها ناکام ماند/ هلاکت 400 تروریست طی پنج‌ روز گذشته در حلب

ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت اسلامی مرحله پنجم عملیات تروریست‌ها برای شکستن محاصره حلب را ناکام گذاشتند؛ عملیاتی که طی پنج‌ روز گذشته منجر به هلاکت 400 عناصر تروریستی شده است.
کد خبر: ۹۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱ - 06August 2016

مرحله پنجم عملیات تروریست‌ها ناکام ماند/ هلاکت 400 تروریست طی پنج‌ روز گذشته در حلب

به گزارش خبرنگار بینالملل دفاع پرس، بعد از اینکه ارتش سوریه و متحدانش کنترل جاده راهبردی «الکاستلو» را به دست گرفتند، محلههای شرقی حلب را به محاصره در آوردند؛ تا راههای امدادرسانی تروریستها قطع شود.

عناصر تروریستی موسوم به «جیشالفتح» بلافاصله در واکنش به اقدام ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت اسلامی اعلام کردند که با حضور سه هزار و 500 نفر عملیات گستردهای را برای شکستن محاصره حلب آغاز کردند.

شش روز از عملیات ائتلاف تروریستی «جیشالفتح» برای شکستن محاصره حلب میگذرد، تروریستها با وجود اینکه در ابتدای عملیات ادعا کردهبودند که آتش حملات خود را در جبههای به طول 20 کیلومتر شعلهور خواهند کرد، اما با رصد اخبار حملات آنها در طول پنجروز گذشته مشاهده میکنیم که تروریستها حملات خود را فقط علیه مناطق خیلی محدودی متمرکز کردهاند؛ که در هر مرحله از مراحل عملیات از جانب ارتش و رزمندگان مقاومت اسلامی متحمل سنگینترین شکستها میشوند.

هدف تروریستها روز گذشته (جمعه) سیطره بر دانشکده نظامی در منطقه «الراموسه» بود؛ که این منطقه به شدت از سوی آنها مورد هدف حملات سنگین قرار گرفت و در نهایت این حملات که موج پنجم حملههای تروریستها به شمار میرفت، با مقاومت رزمندگان ارتش سوریه و مقاومت اسلامی دفع شد و تروریستها شکست دیگری را متحمل شدند و شماری از عناصر خود را از دست دادند.

رسانههای وابسته به تروریستها مخصوصا رسانههای عربستان سعودی و قطری بلافاصله با انتشار اخبار مختلف، نقشه و تصاویری از انبار مهمات مدعی شدند که تروریستها بر دانشکده نظامی و تعدادی از انبارهای مهمات سیطره یافتهاند.

به نظر میرسد جیشالفتح یکبار دیگر در بازی رسانهای خود شکست خورد؛ چون تصاویری را در رسانههای وابسته به خود منتشر کرد که این تصاویر مربوط به انبار مهمات «مهین» در حومه جنوبی حمص بود؛ که در سال 2013 قبلا از اینکه از این مناطق عقبنشینی کند، بر این انبار سیطره یافتهبود.

ناگفته نماند که عملیات تروریستها تحت عنوان «حماسه بزرگ» برای شکستن محاصره حلب با پشتیبانی بسیار خوب تسلیحاتی و رسانهای برگزار میشود. شبکه خبری الجزیره، اصلیترین رسانه جیشالفتح است که با آن عملیات روانی سنگین نبرد جنوب حلب را پیش میبرد.

براساس گزارش روزنامه الاخبار، شمار تلفات تروریستها در پنج روز گذشته تقریبا به 400 نفر رسیدهاست؛ که بسیاری از کشتهشدهها فرماندهان میدانی هستند. «ابودجانه المهاجر» مسئول نظامی جنبش «احرار الشام» و «ابو اللیث» مسئول نظامی جبههالنصره (جفش) از برجستهترین عناصر تروریستی بودند که در عملیات شکستن محاصره حلب به هلاکت رسیدهاند.

طبق گزارش «الاعلام الحربی» جیشالفتح و زیرگروههای آن، به کشته شدن نزدیک به 200 نفر فقط اعتراف کردهاند. جیشالفتح به تنهایی به کشته شدن 155 نفر اذعان کرده و اسامی آنان را منتشر کرده است.

در این گزارش به آمار کشتههای «الحزب الترکستانی» و دیگر گروههایی که اعضایش خارجی هستند، اشاره نشدهاست.

با شکست مرحله پنجم عملیات شکستن محاصره حلب، تروریستها در رسانهها و صفحات شخصی تلاش میکنند، شکست خود را توجیه کنند و مدعی هستند که عملیات را از محور دیگری آغاز خواهند کرد. 

خبر دیگر اینکه نیروهای دموکراتیک سوریه موفق شدند که روستای «منکوبه» در شمال شهر «منبج» را بعد از درگیری شدید با عناصر تروریستی داعش بازپس گیرند.

نیروهای دموکراتیک سوریه پیشتر با صدور بیانهای اعلام کردند که 80 درصد منبج را از لوث تکفیریهای داعش پاکسازی کردند.

سوریه از سال 2011 میلادی صحنه ناآرامیهای مرگبار است. براساس گزارش دیدهبان حقوق بشر سوریه در درگیریهای این کشور فقط در ماه گذشته حدود 4 هزار و 800 نفر کشته شدهاند.

همچنین در نا آرامیهای پنج ساله سوریه میلیونها نفر در داخل و خارج از این کشور جنگزده آواره شدهاند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها