مفرد در نشست خبری اردوهای جهادی:

اردوهای جهادی شبیه‌ترین فضا به دوران دفاع مقدس است

مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: اردوهای جهادی شبیه‌ترین فضا به دوران دفاع مقدس است؛ چرا که سیاست گذاری ها عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۹۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ - 03August 2016

اردوهای جهادی شبیه‌ترین فضا به دوران دفاع مقدس است

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «صادق مفرد» مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی کشور در نشست خبری اردوهای جهادی که صبح امروز در لانه جاسوسی برگزار شد، اظهار داشت: امسال یکهزار و 284 گروه جهادی برای حضور در اردوهای جهادی ثبت نام کردهاند؛ که دانشجویان حاضر در این گروهها بیش از 43 هزار نفر هستند.

وی افزود: گروههای جهادی تابستان امسال در این اردوها در قالبهای سه روزه، هفت روزه و 10 روزه در مناطق محروم به ارائه خدمات میپردازند.

مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به استقبال گروههای دانشجویی و غیر دانشجویی برای حضور در این اردوها اظهار داشت: اکنون یک درصد از جمعیت 4 میلیونی دانشجوی کشور برای حضور در اردوهای جهادی اعلام آمادگی کردهاند؛ که این تعداد نسبت به تعداد سال گذشته رشد 15 درصدی داشته است.

مفرد افزود: این اردوها فقط مختص به دانشجویان بسیجی نیست؛ بلکه بسیاری از افراد که دارای تفکر بسیجی هستند در این اردوهای ارزشی حضور پیدا میکنند.

وی با اشاره به فعالیتهای این افراد اظهار داشت: فعالیت اردوهای دانشجویی در مرحله اول در حوزههای عمرانی و فرهنگی، در مرحله دوم در بخش اقتصادی و اشتغالزایی و در مرحله سوم در حوزه خدمات پزشکی، تحصیلی و آموزشی ارائه میشود.

مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی کشور افزود: قطعاً مشکلات مناطق محروم و روستانشین با خدمات اردوهای جهادی برطرف نمیشود و باید مسئولان بهویژه دولتمردان در این رابطه توجه لازم را داشته باشند.

وی افزود: هدف از برگزاری این اردوها آسیبشناسی طبقات محروم و ضعیف جامعه توسط جامعه نخبگانی کشور و احیای هویت روستایی و اقتصاد سنتی با روشهای علمی و به روز در برابر رویکرد فرهنگ شهرنشینی در این مناطق است.

مفرد ادامه داد: به گفته بسیاری از عزیزانی که در گذشته در دوران دفاع مقدس نقشآفرین بودند اردوهای جهادی شبیهترین فضا به دوران دفاع مقدس است؛ چرا که سیاستگذاریها در آن عملیاتی میشود.

مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: همچنین به حوادث و مشکلاتی که در طول برگزاری اردوهای جهادی برای دانشجویان رخ میدهد، اشاره کرد و گفت: برای نمونه ما در سال گذشته دو نفر از دانشجویان خود که در اردوهای جهادی کرمانشاه فعالیت میکردند را در سانحه رانندگی از دست دادیم.

وی افزود: اردوها در سطح کشورهای منطقه به یک الگو تبدیل شده است و کشورهایی چون عراق، افغانستان و لبنان از ما درخواست ارائه تجربیات را داشتهاند. اردوهای جهادی امسال از 45 طرح اقتصاد مقاومتی در راستای اشتغالزایی و ایجاد تولید بومی و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل حمایت میکند.

مفرد همچنین گفت: طبق آمارهای دریافتی در استان تهران 15 هزار خانواده که گرفتار و محتاج هستند شناسایی شدهاند و همچنین 15 هزار کارتنخواب و 200 هزار خانواده که بهطور مجموع درآمد هر خانواده زیر 700 هزار تومان است شناسایی شده؛ لذا فعالیت اردوهای جهادی فقط به مناطق روستایی و خارج از شهر محدود نمیشود و امسال بحثهایی برای کمک به این عزیزان مطرح شده است.

مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی کشور در این رابطه افزود: مثلا در حوزه حاشیه تهران منطقه «سیمون» را در دستور کار داریم که با کمک دوستان جهادگر و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مقرر شده تا این منطقه بازسازی شده و از شکل حلبیآباد خارج شود.

همچنین در پایان این مراسم «یاسر حسین بیگ» مسئول هسته توانمندسازی حرکتهای جهادی گفت: امسال برای عزیزانی که در دورههای جهادی حضور پیدا میکنند دورههای تخصصی را در حوزه کارآفرینی روستایی، طراحی نرمافزاری، عکاسی رسانه، ترویج اقتصاد مقاومتی در خانواده و سفیران وحدت برگزار میکنیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار