وزارت کشور فرانسه خبر داد؛

13 کشته در آتش‌سوزی باشگاه شبانه در شهر روان فرانسه

وزارت کشور فرانسه از کشته و زخمی شدن دستکم 19 نفر بر اثر آتش سوزی در یک باشگاه شبانه در شهر روان در شمال این کشور خبر داده‌است.
کد خبر: ۹۴۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲ - 06August 2016

13 کشته در آتش‌سوزی باشگاه شبانه در شهر روان فرانسه

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از راشاتودی، «برنار کازونو» وزیر کشور فرانسه روز شنبه با انتشار بیانیهای ضمن تایید این خبر گفت: «بررسی درباره علت این آتش سوزی آغاز شده است.»

رسانههای محلی میگویند از محل آتشسوزی، صدای انفجار هم به گوش رسیدهاست.

شهر روآن (Rouen) به عنوان مرکز ایالت نورماندی در شمال غرب فرانسه، همان شهری است که چند هفته پیش شاهد بریده شدن سر یک کشیش به دست 2 جوان داعشی- فرانسوی بود. همین امر حساسیتها را نسبت به تروریستی بودن حادثه آتشسوزی بالا بردهاست.

دستکم 13 جوان 18تا 25 ساله در این واقعه که در طبقه زیرین کافه «کوبای آزاد» که در خیابان «44ژاک کارتیه» رخ داد، جان باخته و 6 نفر نیز مجروح شدند.

وزارت کشور فرانسه در بیانیه خود اعلام کرد: «براساس تحقیقات اولیه، حادثه آتش سوزی که در یک کلوپ شبانه، در ساعات اولیه نیمه شب آغاز شدهبود؛ 13 نفر کشته و 6 نفر زخمی به همراه داشته؛ بیش از 50  نیروی آتش نشان نیز بلافاصله در محل حادثه حضور یافتند.»

بر اساس گزارش راشاتودی، طبق اظهار مسئولین آتشنشانی، عملیات نجات در ساعت 3 بامداد تکمیل شد اما احتمال افزایش قربانیان حادثه هنوز وجود دارد.

فرمانده پلیس شهر روآن میگوید فعلا مدرکی دال بر تروریستی بودن این آتشسوزی در دست نیست و احتمالاً آتشسوزی به دلیل یک حادثه روی دادهاست..

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار