به مناسبت نوزدهمین سالگرد شهادت سردار شهید محمد ناصر ناصری:

سردار شهید ناصری از منظر سردار سلیمانی و سردار قاآنی/ فرازهایی از مناجات سردار بی نشان دستگاه دیپلماسی کشور

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد سردار شهید ناصری می گوید: یاد و نام و خاطره شهید ناصری عمومی شد، جهانی شد، و همه مستضعفان را در بر گرفت و یک نام عزیز و ارزشمندی شد که در همه قلبها حک گردید و به این سادگی قابل کندن نیست.
کد خبر: ۹۴۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸ - 07August 2016

سردار شهید ناصری از منظر سردار سلیمانی و سردار قاآنی/ فرازهایی از مناجات سردار بی نشان دستگاه دیپلماسی کشور

به گزارش دفاع پرس از مشهد، شهید سرافراز جهان اسلام، سردار شهید محمد ناصر ناصری مجاهدی بود که لحظه­ ای نیاسود، از بلخ تا خراسان و بین­ النهرین، گوشه گوشه این تمدن مشرق زمین، شاهد حضور بی مدعای او بود؛ همو که روح متلاطمش در بلخ و در کنار کبوتران روضه­ ی سخی به پرواز درآمد و تا کهکشان اوج گرقت و تن خسته و نیاسوده ­اش در خراسان به آرامشی ابدی سپرده شد.

به مناسبت فرارسیدن سالگرد شهادت این مجاهد خستگی ­ناپذیر، به دیدگاه سرداران سلیمانی و قاآنی در خصوص این شهید عالی مقام اشاره خواهیم کرد.

سردار شهید ناصری در نگاه سردار قاسم سلیمانی   

هیچ وقت برای ما قابل پیش ­بینی نبود که اینقدر زود و کوتاه از محضر این عاشق به تمام معنی و مخلص اهل­بیت علیهم­ السلام و انسانی وارسته و مقلد به تمام معنی محروم شده و نتوانیم جمال پر از معنویت وجود نورانی او را در جمع خودمان ببینیم.

از یک بابت شهادت شهید ناصری جای تأسف نداشته، بلکه می ­بایست تبریک نیز گفت که به چنین مقام عظمایی، آن هم در یک چنین کمالی از خلوص نایل شد. اما از طرفی برای همه جای تأسف و تأثر دارد زیرا خلاء وجودی چنین شخصیت­ها و انسان­هایی به این سادگی قابل پر کردن نیست.

گاهی اوقات این خلاء تا دوره­ ای طولانی در جامعه جبران نمی­ شود. این(شهادت ناصری) یک ثلمه و خسارتی غیر قابل جبران بود.

یاد و نام و خاطره شهید ناصری عمومی شد، جهانی شد، و همه مستضعفان را در بر گرفت و یک نام عزیز و ارزشمندی شد که در همه قلبها حک گردید و به این سادگی قابل کندن نیست.

سردار شهید ناصری از منظر اسماعیل قاآنی

شهید ناصری جزء برادران برجسته و جدی بود که اساس زندگی­ اش را بر مبنای دفاع از ارزش­های الهی و اسلامی گذاشته بود.

بنده که با این شهید بزرگوار برخورد داشتم می ­دیدم که هر تپش قلبش توأم با فکر و اندیشه است.

برای رفع مشکلات مردم محروم افغانستان شب و روز تلاش می­ کرد و درد آنها را با همه وجود لمس کرده بود. در یکی از مناطق افغانستان با ایشان بودم که چشمش به یک بچه ­ای افتاد که به دلیل نبود امکانات بهداشتی و دارویی داشت از بین می­ رفت، از عمق نگاه و احساس و چشمان اشک­ آلود او آنقدر تأثر می­ بارید، که شاید برای فرزندش چنین احساسی به او دست نمی ­داد.

فرازهایی از مناجات سردار بی­ نشان عرصه فرهنگ

خداوندا آینه دل ما را به نور اخلاص روشنی ­بخش و ما را به اخلاق کریمانه متخلق فرما.

و لنگر شیطان و جهل را از مملکت قلوب ما خارج فرما و در وقت مرگ و بعد از آن با ما با رحمت خود رفتار فرما. بحق محمد و آله الطاهرین

خدا به من توفیق بده تا که در این سفر عظیم به غیر تو و زیارت خانه ­ی تو و زیارت خالصانه رسول گرامی اسلام به هیچ چیز دیگری عنوان... فکر نکنم.

خدایا ترا به مظلومیت ائمه ما در بقیع و ترا به مظلومیت علی(ع) و زهرا(س) و ترا به آبروی حضرت ابوالفضل از هر آنچه غیر یاد تو لذت بردم عذر می­ خواهم و مرا ببخشای. اگر از پست و مقامی و غذایی و ازدواج و بچه داشتن و هر قضیه غیر آنچه رضای تو در آن بوده است لذت برده ­ام که همواره اینچنین بوده است مرا به لطف و کرمت ببخش.

فرازی از وصیتنامه سردار شهید محمد ناصر ناصری

چه بگویم زبان قادر به گفتن نیست و دلم از نوشتن عاجز است من در طول زندگی آنقدر شما را آزردم که نمی توانم پوزشی بطلبم فقط از خدای بزرگ برای شما اجر و پاداش خواهانم شما امانت داران خوبی بودید امانت خدای را خوب نگهداری و ترتیب نمودید امروز روزی است می باید امانت را به صاحب امانت باز گردانید.

درود بر تو پدری که ابراهیم گونه فرزندت را به قربانگاه عشق می فرستی و درود بر تو مادری که فاطمه گونه فرزندت را تربیت نموده و روانه کربلا می کنی.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار