تاکید پزشکیان و مطهری بر توجه خبرنگاران به پرهیز از حب و بغض در قضاوت‌ها

در دیدار نواب رئیس مجلس شورای اسلامی با اهالی رسانه های محلی گچساران بر ضرورت توجه به رسالت اجتماعی و پرهیز از حب و بغض در قضاوت ها از سوی خبرنگاران تأکید شد.
کد خبر: ۹۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹ - 07August 2016

تاکید پزشکیان و مطهری بر توجه خبرنگاران به پرهیز از حب و بغض در قضاوت‌ها

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «علی مطهری»، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز -یکشنبه- در دیدار با جمعی از خبرنگاران خبرگزاری ها و رسانه های محلی شهرستان گچساران با تبریک روز خبرنگار، گفت: حرفه خبرنگاری از اهمیت بسیاری برخوردار است و شما به عنوان اصحاب رسانه به طورحتم با علاقه، انگیزه و آرمان خواهی این حرفه را انتخاب کردید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آرمان خواهی در حرفه خبرنگاری موفقیت های بسیاری را برای خبرنگار به دنبال خواهد داشت، افزود: هر خبرنگاری در انجام وظایف خود باید به رسالت اجتماعی نیز توجه داشته باشد، البته حرفه خبرنگاری در اکثر کشورهای دنیا به ویژه کشورهای دموکراتیک دارای اهمیت بوده و خبرنگاران در این کشورها نقش مهمی در تحولات دارند.

وی تاکید کرد: حتی گفته می شود که اهمیت مطبوعات تا جایی است که از آن به عنوان رکن چهارم دموکراسی یا قوه چهارم برخی حکومت ها یاد می شود.

مطهری با بیان اینکه تعداد رسانه ها در حال حاضر نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است، گفت: خبرنگاران باید درانجام وظایف خود وجدان را نیز مد نظر قرار دهند، به عبارتی از حب و بغض ها در قضاوت ها جلوگیری کرده و بی طرف باشند، ضمن اینکه خبرنگاران باید بی طرفی را در حرفه خود رعایت کنند.

نایب رئیس مجلس با انتقاد از اینکه خبرنگاران دربرخی مواقع به اشتباه و از روی بی دقتی مطالب را منتقل می کنند، افزود: به طورحتم خبرنگاران باید سعی کنند آنچه را که گفته می شود به مردم منتقل کنند، بنابراین باید با حفظ استقلال وظایف دراین حرفه به درستی انجام شود.

مطهری با تاکید بر اینکه خبرنگاران نباید خود را ابزار دست نهادهای قدرت و ثروت کنند، گفت: دربرخی کشورها یک خبرنگار حتی یک وزیر را از قدرت ساقط می کند، بنابراین نقش یک خبرنگار در همه جوامع دارای اهمیت بوده و باید از حقوق این قشر دفاع کرد، هرچند که در برخی شرایط در حق خبرنگاران ناروایی هایی صورت می گیرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص اینکه آیا قرار گرفتن شما به عنوان یک عضو از هیات رییسه تغییری در نگاه عدالت محوری نسبت به گذشته به وجود آورده است، تصریح کرد: بارها این سوال از بنده مطرح شده است که عضویت در هیات رییسه مجلس منافاتی با صدای عدالت طلبی دارد؛ درحالی که این موضوع درست نیست، زیرا اگر بنا باشد انسان بر حسب موقعیت مواضع فکری متفاوت داشته باشد که نمی توان به حل مشکلات جامعه امیدوار بود.

وی با بیان اینکه به عنوان نایب رئیس مجلس در اداره جلسات ملاحظاتی اعمال کردم، گفت: اما به عنوان یک نماینده دربسیاری شرایط و در بیان نطق ها و یا تذکرات حرف حق را زده و از حقوق مردم دفاع کردم.

مطهری در پاسخ به سوال دیگری درخصوص اینکه درانجام وظایف تخصص بهتراست یا تعهد؟ افزود: مهم ترین تعهد این است که در کاری که تخصص نداریم وارد نشویم، بنابراین تخصص و تعهد هر دولازم بوده و هرکسی که متعهد باشد به این موارد توجه کافی دارد.

** امیدواریم در این دوره از مجلس از تکرار و روزمرگی جلوگیری شود

درادامه این جلسه «مسعود پزشکیان»، نماینده مجلس نیز با تبریک به مناسبت روز خبرنگار، گفت: ما به عنوان نمایندگان مجلس در مکانی فعالیت می کنیم که باید حل مشکلات مردم را در اولویت قرار دهیم زیرا بسیاری ازمشکلات درحال حاضر از قانون و مجلس بوده و اگر نظارت ها بر اجرای قانون به درستی صورت می گرفت، مشکلات حال حاضر وجود نداشت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امیدواریم دراین دوره از مجلس ازتکرار و روزمرگی ها جلوگیری شود، افزود: باید نگاه به حل مشکلات جامعه مورد اصلاح قرار گیرد زیرا ادامه روند گذشته در حل مشکلات به صلاح جامعه نیست.

پزشکیان در پاسخ به سوالی آیا جایگاه شما به عنوان یک عضو ازهیات رییسه تغییری در نگاه عدالت محوری نسبت به گذشته به وجود آورده است، گفت: متاسفانه مجلس قانون نویسی را به درستی انجام نداده و نظارت بر اجرای قانون را به درستی صورت نمی دهد، بنابراین اگر به عنوان یک عضو هیات رییسه نتوانیم مشکلات را حل کنیم پس حضورمان در هیات رییسه اهمیتی ندارد.

وی تاکید کرد: باید به عنوان یک عضو هیات رئیسه کاری کنیم که به نیازهای مردم پاسخ داده شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر واسکو درمجلس درپاسخ به سوالی درخصوص اینکه دلیل شکست لیست امید در انتخابات هیات رییسه کمیسیون ها چیست، تصریح کرد: بنده این موارد را شکست نمی دانم، شکست یا پیروزی در انتخاب شدن به عنوان یک عضو هیات رییسه کمیسیون نیست، بلکه شکست دراین است که نتوان به درستی به وظایف عمل کرد.

منبع: ایرنا

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار