حمید داوودآبادی:

چراغ‌خاموش کتاب می‌نویسم/ خاطرات سرباز عراقی منتشر می‌شود

داودآبادی گفت: خاطرات یک سرباز عراقی را در دست انتشار دارم که او را در اینترنت پیدا کردم.
کد خبر: ۹۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳ - 08August 2016

چراغ‌خاموش کتاب می‌نویسم/ خاطرات سرباز عراقی منتشر می‌شود

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، حمید داوودآبادی نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس، درباره فعالیتهای اخیرش و کتابهایی که در دست نوشتن دارد، گفت: من معمولا چراغ خاموش کتاب مینویسم و بعد از انتشار کتاب، ترجیح میدهم خبرش رسانهای شود. اما کتابی در دست انتشار دارم که به احتمال 90 درصد تا یکی دو ماه دیگر منتشر میشود.

وی افزود: این کتاب خاطرات یک سرباز عراقی است که در دوران دفاع مقدس شرکت داشته و چند سال هم اسیر بوده و سرانجام به عراق برمیگردد و خاطراتش را نوشته است.

داوودآبادی اظهار داشت: همان طور که میدانید خاطرات سرباز دشمن وقتی که اسیر باشد، از نظر استناد تاریخی معتبر نیست چون باب میل ما سخن میگوید. اما این سرباز بعد از دوران اسارت خاطراتش را نوشته و من او را در اینترنت پیدا کردم.

این نویسنده گفت: در طی این سالها همواره مشتاق بودم تا به خاطرات سربازان عراقی دسترسی پیدا کنم و جنگ را از روایت آنها بخوانم. خاطرات فرماندهان عراق را پیش از این دیده بودم که همه کپی از روی خاطرات صدام هستند و جذابیتی ندارند اما سربازان عراقی از مردم عادی بودند و مسلما روایت متفاوتی دارند.

داوودآبادی افزود: خدمت سربازی در دوران صدام 5 سال بوده است اما از زمانی که صدام در 31 شهریور به کشور ما حمله کرد، دیگر هیچ دوره سربازی تمام نشد و مثلا اگر کسی اول مهر خدمت سربازیاش تمام میشده، مجبور شده تا پایان جنگ، سرباز بماند چون انقضای خدمت برای هیچ سربازی در کار نبود!

نویسنده کتاب «ستارگان درخشان تاریخ» اظهار داشت: سربازی که این خاطرات را نوشته دقیقا همین شرایط را داشته و با شروع جنگ تنها چند روز به پایان خدمتش مانده بوده اما مجبور میشود تا آخر جنگ بماند. در این کتاب هم خیلی قشنگ خاطراتش را نوشته است و خاطرات او زمانی جالبتر میشود که روحیاتش و روابطش با دیگر سربازان عراقی را در کنار روحیات و روابط رزمندگان خودمان بگذاریم و آنجا است که به عظمت رزمندگانمان در دفاع مقدس پی میبریم.

این نویسنده افزود: این کتاب با نام «عشق، شعر و جنگ» توسط نشر یازهرا زیر چاپ است.

داوودآبادی همچنین در پاسخ به این سوال که اخیرا چه کتابی خوانده که به مخاطبان توصیه میکند، آن را بخوانند، گفت: چون خودم همیشه مشغول نوشتن هستم، به کتابخوانی خیلی کم میرسم اما کتاب خیلی خوبی را به دوستانی که به تحلیل مسائل خاورمیانه علاقه دارند، معرفی میکنم.

وی افزود: کتاب «شیعیان عرب، مسلمانان فراموش شده» نوشته گراهام ای فولر کارشناس و تحلیل گر برجسته آمریکایی است که 12 سال پیش در آمریکا نوشته شده و 9 سال پیش در ایران توسط مرکز شیعه شناسی قم ترجمه و منتشر شده است.

نویسنده کتاب «روزی روزگاری جنگی» اظهار داشت: با اینکه 12 سال از زمان نوشتن این کتاب میگذرد اما تحلیلهای حیرت انگیزی درباره خاورمیانه دارد و تمام اتفاقاتی که این روزها در خاورمیانه میبینید از داعش گرفته تا اتفاقات کشورهای همسایه همه به صورت دستورالعمل برای سیاستمداران این کشور نوشته شده است و وقتی شما کتاب را بخوانید انگار همین امروز این کتاب نوشته شده است.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها