مسئول فضای مجازی قرارگاه خاتم الانبیا:

خبرنگاران بازیگران اصلی قدرت هستند

«اثباتی»، گفت: خبرنگاران بازیگران اصلی قدرت در جوامع هستند، پایداری و ایفای نقش آرمانی در جامعه اسلامی هم به این بازیگران وابستگی دارد.
کد خبر: ۹۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸ - 08August 2016

خبرنگاران بازیگران اصلی قدرت هستند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «بهروز اثباتی»، مسئول فضای مجازی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در کنگره شهید رسانه در بجنورد مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: هم اکنون قدرت اطلاعاتی و دیتا جایگزین قدرت نظامی و سلاح های جنگی شده است.

وی گفت: به همین دلیل است که هم اکنون تنها قدرت اطلاعاتی دنیا را اداره می کند و براساس آن، نظام ارتباطاتی خلق می شود.

وی با بیان این که سوژه یابی و سوژه سازی دو عامل قدرت کشورها هستند، افزود: هر کشوری که بیشترین سوژه یابی و سوژه سازی را داشته باشد قدرتمند است.

مسئول فضای مجازی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) گفت: قدرت عامل خلق امنیت در هر جوامعی است و جامعه اسلامی نیز برای حفظ خود باید توان قدرت نرم را داشته باشد.

وی افزود: اسلام و انقلاب اسلامی تجلی گاه نظام قدرت اسلامی است و اگر منبع تولید قدرت وجود نداشته باشد دچار تهدید می شویم.

اثباتی با گرامی داشت یاد شهدای خبرنگار گفت: اهل قلم و خبرنگاران زمانی قدرتمند هستند که فرهنگ شهادت به خوبی بین آنان جاری شود.

مسئول فضای مجازی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) گفت: انقلاب اسلامی تنها مکانی است که می توان روزنامه نگار نوین را در آن شکل داد.

مدیرکل صدا سیمای خراسان شمالی هم در ادامه این نشست گفت: عصر حاضر عرض اطلاعات است و حساسیت عرضه اطلاعات هر روز بیشتر از گذشته می شود.

هوشنگ آذردشتی افزود: در این جنگ نرمی که در حوزه رسانه حاکم است هر کسی اطلاعات بیشتری داشته باشد پرقدرت است.

وی افزود: امروز دیگر توپ وتانک قدرت را مشخص نمی کند و این دانش و اطلاعات است که میزان قدرت پیشرفت و توسعه یک کشور را مشخص می کند.

آذردشتی خاطرنشان کرد: ما باید در تولید نهضت علم و اطلاعات پیشقدم باشیم.

وی گفت: امروز دشمن از طریق رسانه قصد نفوذ دارد زیرا که در جنگ رسانه بدون ریختن هیچ خونی به پیروزی می رسند.

در این کنگره از خانواده میثم امانی خبرنگارشهید رسانه استان خراسان شمالی تجلیل شد.

منبع: میزان
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار