حضور لاریجانی در شورای نگهبان؛ بررسی احکام لایحه برنامه توسعه

نحوه رسیدگی به "لایحه احکام دائمی برنامه توسعه کشور" در شورای نگهبان در نشست مشترک اعضای این شورا و آقای علی لایجانی بررسی شد.
کد خبر: ۹۵۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱ - 10August 2016

حضور لاریجانی در شورای نگهبان؛ بررسی احکام لایحه برنامه توسعه

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،حضور لاریجانی در شورای نگهبان افزود: این شورا در مرحله قبل درباره لایحه احکام دائمی برنامه توسعه کشور علاوه بر ایرادهای متعددی که داشت ایرادی نیز در قالب اصل 74 قانون اساسی بر آن وارد دانست.


وی گفت: پرسش مطرح این بود که با توجه به اضافه شدن حدود 70 ماده به متن لایحه دولت در مجلس شورای اسلامی آیا می توان آن را مصداق اصل 74 قانون اساسی از نظر طرح یا لایحه بودن دانست.


کدخدایی افزود: مجلس هم پس از اعاده این لایحه ازجانب شورای نگهبان، اصلاحاتی در آن ایجاد کرد به نحوی که بعضی مواد حذف و برخی ادغام شد و لایحه را در قالبی جدید برای شورا ارسال کردند.


سخنگوی شورای نگهبان گفت: امروز در جلسه این شورا درباره اینکه اصلاحات ایجاد شده چه تاثیری در رفع ایراد وارد شده پیشین دارد بحث ها و مذاکرات مفصلی شد و جلسه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه یافت.


وی افزود: با توجه به اصلاحات ایجاد شده مجلس و توضیحات آقای لاریجانی مقرر شد شورای نگهبان در جلسات آینده رسیدگی به محتوا و بندهای لایحه را آغاز کند و دوباره آن را برای مجلس بفرستد و پس از اعمال اصلاحات، نظر شورا در مراحل بعدی اعلام شود.


کدخدایی در پاسخ به این پرسش که آیا تغییرات ایجاد شده در متن لایحه نظر شورای نگهبان را تامین کرده است گفت: اعضای شورا همچنان نظر پیشین را داشتند اما مقرر شد با توجه به اصلاحات مجلس و توضیحات آقای لاریجانی، شورا وارد بررسی محتوا و مواد لایحه شود و دوباره به مجلس ارسال کند و شورا در مرحله بعد اظهار نظر خواهد کرد که آیا اشکال شکلی لایحه نیز رفع شده است یا خیر.


سخنگوی شورای نگهبان درباره اینکه آیا لایحه احکام برنامه توسعه در مهلت مقرر بررسی و تصویب خواهد شد ابراز امیدواری کرد در مهلت مقرر تصویب شود.


وی گفت: البته مقرر شد شورای نگهبان با توجه به مطول بودن این مصوبه جلسات فوق العاده نیز داشته باشد و آن را بررسی کند تا از نظر زمانی محدودیتی بر ما تحمیل نشود.
منبع:خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار