ازدواج بهترین راه حفاظت جوانان از گناه است

امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: در شرایط امروزی که بسیاری از شبکه های ماهواره ای به دنبال ترویج بی بند و باری و فرهنگ غرب هستند ازدواج می تواند جوانان را از گناه و فحشا بازدارد و محافظت کند.
کد خبر: ۹۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵ - 12August 2016

ازدواج بهترین راه حفاظت جوانان از گناه است

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نمازجمعه این هفته اهل سنت زاهدان اظهار داشت: یکی از وظایف پدران و مادران اهتمام به ازدواج فرزندان است و نباید با سختگیری های نابجا آنان را از این فرهنگ نیک و سنت الهی دور کرد.


وی تاکید کرد: چنانچه پسران و دختران به سن بلوغ رسیدند و شرایط ازدواج را داشتند باید زمینه برای پیوند آنان فراهم شود اما بهتر است دختران تا حد امکان در سن کم ازدواج نکنند چراکه این کار عوارض و مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.


وی افزود: مشکلاتی که امروزه سنت پسندیده ازدواج را مورد تهدید قرار داده مربوط به اسلام نیست بلکه از دوران جاهلیت و از فرهنگ کشورهای غربی به آن راه پیدا کرده است که یکی از راه های مقابله با این تهاجم فرهنگی عمل به توصیه های دین مبین اسلام و برگزاری مراسم پذیرایی و تعیین مهریه در حد توان است.


مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان ادامه داد: برگزاری ازدواج های دسته جمعی در یک مراسم که سبب کاهش هزینه ها می شود بسیار خوب و پسندیده است البته باید از فراهم کردن اسباب گناه و آلات لهو و لعب در این قبیل مراسم خودداری شود.


مولوی اسماعیل زهی در بخش دیگری از خطبه های نماز با اشاره به حقوق متقابل والدین و فرزندان گفت: انتخاب نام نیکو، رعایت مساوات، محبت و تحقیر نکردن فرزندان از جمله حقوقی است که پدران و مادران باید آن را رعایت کنند.


وی تاکید کرد: والدین باید هم روش اداره امور دنیوی را به فرزندان خود بیاموزند و هم آنان را برای کسب توشه آخرت راهنمایی و ارشاد کنند.
منبع:ایسنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار