عبدالرضا اکبری:

در سینمای امروز خیلی کمتر به موضوع مقاومت پرداخته می‌شود

بازیگر پیشکسوت سینما با اشاره به اینکه در سینما باید دست فیلمساز باز باشد، گفت: تولید کارهای تاریخی، جنگی و... سخت است و نیاز به حمایت‌های بسیاری دارد.
کد خبر: ۹۵۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ - 13August 2016

در سینمای امروز خیلی کمتر به موضوع مقاومت پرداخته می‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، عبدالرضا اکبری بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، در خصوص وضعیت امروز سینمای ایران اظهار داشت: در سینمای امروز خیلی کمتر به موضوع مقاومت پرداخته  میشود.

وی با بیان اینکه در ایام دفاع مقدس فیلم های متناسب با آن فضا تولید میشد، گفت: روی این نوع فیلم ها سرمایه گذاری میشد و حمایت های دولتی نیز از این اثرها بود.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ادامه داد: پس از ایام جنگ تحمیلی و با فرارسیدن بازسازی جامعه، پرداختن به این نوع کارها کمتر شد و امروز حتی به تبعاتی که از آسیب های جنگ مردم را دچار خود کرده است نیز کمتر پرداخته می شود.

اکبری با اشاره به اینکه در سینما باید دست فیلم ساز باز باشد، گفت: تولید کارهای تاریخی، جنگی و... سخت است و نیاز به حمایت های بسیاری دارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در ساخت فیلم های امروزی که در تولید آن هم با مشکل روبه رو هستیم، لوکیشن ها راحت تر و در دسترس عوامل سازنده قرار دارد.

وی با بیان اینکه امروز سینمای ما دچار کسری بودجه و مشکلات اقتصادی شده است، گفت: تایم تولید فیلم ها را به حداقل رسانده اند و از دو ماه به 17 روز رسیده است.

این بازیگر سینما با اشاره به اینکه این قاعده ای که در تولید یک فیلم به کار برده میشود ضررهای بسیار جبران ناپذیری را متوجه سینما خواهد کرد، بیان داشت: وقتی کاری باشتاب، بدون ذوق و بدون خلاقیت فیلمبرداری شود، مسلم است که نمیتواند تماشاچی داشته باشد.

اکبری تصریح کرد: ما حتما نیاز داریم که در ژانرهای مختلف کارهای متفاوت بکنیم ولی متاسفانه دچار محدودیت هایی هستیم که بخشی از آن مربوط به حوزه مالی است.

منبع: راه دانا

نظر شما
پربیننده ها