شاعر آیینی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

سرود «رضا رضا» تجلی بخش انس عمیق شیعیان با امام رئوف است

ابراهیم پاسیار تنظیم کننده شعر سرود «رضا رضا» گفت: این سرود در واقع بازتاب و انعکاسی از عشق و ارادت و انس شیعیان با امام مهربان و رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است.
کد خبر: ۹۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۸ - 18August 2016

سرود «رضا رضا» تجلی بخش انس عمیق شیعیان با امام رئوف است

ابراهیم پاسیار در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس در قم با تبریک میلاد باسعادت امام رضا(ع)، اظهار داشت: شعر سرود «رضا رضا» که با عنوان «دوست دارم صدات کنم توام منو صدا کنی» آغاز میشود، از سرودههای سهیل محمودی است و در سال 85 پس از رایزنی با همکاران امور تربیتی آموزش و پرورش آباده، تصمیم گرفتیم آن را به سرود تبدیل کنیم.

وی افزود: پس از مختصر تغییراتی در شعر و آهنگ سازی توسط اینجانب و بهنام محمدبیگی، سرود «رضا رضا» چندین بار در محافل مختلف شهرستان آباده و استان فارس اجرا شد تا اینکه در سال 86 از طرف آستان قدس رضوی برای اجرا و ضبط دعوت شدیم.

این شاعر آیینی در ادامه خاطرنشان کرد: سرود کبوتر یک سال بعد از سرود «رضا رضا» در صداوسیمای فارس پخش شد.

پاسیار با اشاره به اینکه گروه سرود بچههای آباده از همان ابتدا به نام «امام رضا(ع)» بود، خاطرنشان ساخت: این سرود بازتاب احساسات و عواطف پاک شیعیان اهل بیت(ع) و همه مردان و زنان مسلمانی است که دلشان برای امام مهربانیها پر میزند.

وی همچنین از مراحل پایانی سرود مریم آل رسول (س) ویژه حضرت معصومه (س) خبر داد و گفت: شعر این سرود، سروده شده و در مرحله تنظیم آهنگ آن هستیم و ان شاءالله با همکاری مسئولان و هنرمندان، به زودی به محضر بیبی کریمه اهل بیت (س) تقدیم خواهد شد.

ابراهیم پاسیار، فرهنگی بازنشسته آموزش و پرورش آباده، شاعر آیینی و جانباز دوران دفاع مقدس و همچنین برادر شهید مهندس اسماعیل پاسیار است؛ وی سرایش شعر سرودهایی همچون «مادر برام قصه بگو» در دهه 60 و «درد دل کبوتر بقیع با کبوتر امام رضا(ع)» را در کارنامه درخشان خود دارد.

یادآور میشود در جشنواره آوا و نماها که بهتازگی در برج میلاد برگزار شد، بهنام محمدبیگی آهنگساز سرودهای گروه سرود آباده مورد تقدیر قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها