صفارهرندی:

با اجرای اقتصاد مقاومتی در برابر تحریم‌ها مقاومت کنیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وعده‌های طرف غربی و آمریکا در برجام ،گفت: باید برای نجات اقتصاد کشور از چشم دوختن به خارج دست برداریم و با اجرای اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید داخلی در برابر تحریم‌ها و فشارها مقاومت کنیم.
کد خبر: ۹۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶ - 15August 2016

با اجرای اقتصاد مقاومتی در برابر تحریم‌ها مقاومت کنیم

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «محمدحسین صفارهرندی»، در جمع دانشجویان طرح ولایت دانشگاههای آذربایجان شرقی با تأکید بر اهمیت تقویت روحیه انقلابی در کشور اظهار داشت: متأسفانه برخی افراد از درون انقلاب معتقد هستند برای بقای نظام باید از برخی اصول عدول کرد چراکه پایبندی به اصول انقلابی ایران را از پیشرفت در دنیا بازمیدارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه تفکر و سیستم اقتصادی که در جهت پُرکردن جیب سرمایهداران حرکت میکند، دفن دهها تن سیبزمینی را مجاز میداند، تصریح کرد: این درحالی است که اگر براساس دستورات قرآن کریم و اهلبیت(ع) و اسلام گام برداریم، این سیستم اجازه تبذیر و اسراف را به هیچ عنوان نمیدهد.

صفارهرندی رویکرد "غربگرایی" را برای اقتصاد ایران مردود دانست و گفت: اگر به وقایع سده گذشته مراجعه کنیم، هیچ کشوری که به اقتصاد آمریکا متکی شده، به پیشرفت اقتصادی نرسیده است، همچنان که وضعیت فعلی لیبی، یمن و مصر نیز شاهد این مدعاست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه وابسته دانستن تحقق اقتصاد مقاومتی به تحریمها، نسخه انقلاب اسلامی نیست، تصریح کرد: باید برای نجات اقتصاد کشور از چشم دوختن به خارج دست برداریم و با اجرای اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید داخلی در برابر تحریمها و فشارها مقاومت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه کشوری مانند عربستان هم نهتنها در حوزه اقتصادی بلکه در حوزه امنیتی نیز بهدلیل پیوند مستقیم با آمریکا از امنیت پایدار برخوردار نیست، ادامه داد: امروز شاهدیم که عراق با نسخه انقلاب اسلامی در حال نابودی داعش است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اتکای بشار اسد به نسخه انقلاب اسلامی را عامل ماندگاری وی پس از سالها توطئه دانست و ابراز داشت: باید از این تجربیات در حوزههای مختلف امنیتی و اقتصادی درس بگیریم و بدانیم که استفاده از نسخه آمریکایی نتیجهای جز نابودی ندارد چراکه هر وقت در حوزه اقتصادی از نسخههای غربی استفاده کردیم، وضعیت کشور و معیشت مردم به بدترین وضع تغییر یافت.

صفارهرندی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وعدههای طرف غربی و آمریکا در برجام، با بیان اینکه پس از گذشت چندین ماه از این وعدهها تقریباً "هیچ" نصیب ایران شده است، تصریح کرد: امروز آمریکا بهخلاف همه این وعدهها پا را فراتر گذاشته و شرط رونق اقتصادی را عقبنشینی از منطقه عنوان کرده است.

وی با ابراز اینکه نفوذ و قدرت نسخه ایران و مقاومت اسلامی، گزینه نظامی آمریکا را منتفی کرده و آنها را، پس از دههها پای میز مذاکره کشاند، اظهار داشت: آمریکا توان مدیریت چنین جنگی را که خسارت بالایی برای آن برآورد شده است ندارد، ضمن اینکه امروز نهتنها خود ایران، بلکه تنها حزبالله لبنان بهواسطه افزایش توان دفاعی خود برای ناکامی اسرائیل کافی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه 97 درصد فرماندهان آمریکایی جنگ با ایران را ناممکن میدانند، خاطرنشان کرد: این نظامیان، تنها کشتههای روز اول جنگ با ایران را 20 هزار نفر برآورد کردهاند که از رویارویی با نسخه انقلاب اسلامی ایران و محور مقاومت ترس دارند و درصدد تضعیف ایران و محور مقاومت هستند.

منبع: میزان
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار