پدر فرمانده شهید گردان یاسین دعوت حق را لبیک گفت

حاج احمد محدثی­‌فر پدر سردار شهید جلیل محدثی‌فر، فرمانده گردان یاسین لشکر 21 امام رضا(ع) به فرزند شهیدش پیوست.
کد خبر: ۹۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ - 18August 2016

پدر فرمانده شهید گردان یاسین دعوت حق را لبیک گفت

به گزارش دفاع پرس از مشهد، احمد محدثیفر پدر سردار رشید لشکر 21 امام رضا(ع) جلیل محدثی­فر فرمانده گردان یاسین دعوت حق را لبیک گفت و میهمان فرزند شهیدش شد.

پیکر این پدر مهربان از محل بست پایین خیابان (نواب) بر روی دستان مردم ولایتمدار مشهد تشیع و بعد از طواف و اقامه نماز در حرم مطهر رضوی بخاک سپرده شد.

مجالس ختم حاج احمد محدثی­فر امروز پنج شنبه بعدازظهر ازساعت16/30 الی18/30 بولوارسجاد، مسجدسجاد و جمعه 29 مردادماه صبح 9/30 الی 11/30 و بعدازظهر 16/30 الی 18/30 در مسجد قبا واقع در بولوار خیام برگزار میشود.

زندگینامه سردار شهید جلیل محدثی­ فر

جلیل محدثیفر اول شهریور سال 1342 در مشهد مقدس به دنیا آمد. جلیل دوره راهنمایی را در مدرسه محراب خان، به پایان رساند و سپس وارد دبیرستان آیت الله کاشانی (فعلی) شد که این دوران همزمان با اوج انقلاب بود و وی در تمام صحنههای انقلاب، صحنه گردان و پرچمدار بود و یک بار هم مجروح شد.

وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان یک حزب اللهی روشن و اصیل، در محیط دبیرستان علیه گروههای منحرف وارد عمل میشد. در سال 1359 دبیرستان را رها کرد و به جبهه رفت.

با آغاز جنگ تحمیلی وی با پایمردی و استقامت و شجاعت کم نظیر، در کنار سردار پر افتخار اسلام شهید چمران در جنگهای نامنظم و چریکی مظلومانه جنگید و بعد به عنوان تخریبچی و در جبهههای گرم جنوب و کوهستانهای سرد کردستان خدمت کرد.

شهید جلیل محدثی­ فر در عملیاتهای بسیاری از جمله والفجر 8، کربلای 4، کربلای 5 و نصر 4 شرکت داشت. بارها به شدت مجروح شد و یکی، دو ماه در بیمارستان شیراز و تهران بستری بود.

او مجروح شدن خود را به کسی خبر نمیداد و در بیمارستان ها هیچ ملاقات کنندهای نداشت و خانواده بعدها از مجروح شدنش با خبر میشدند.

وی در عملیات والفجر 8 با این که پایش شکسته بود اصرار دوستان را برای آمدن به پشت خط نپذیرفت و فرماندهی گردان خط شکن را در عملیات والفجر 8 به عهده گرفت.

در عملیاتهای کربلای 4 و 5 یکی از مهمترین گردانها، گردان یاسین بود که شهید محدثی فرماندهی آن را برعهده داشت.

جلیل محدثی­ فر در تاریخ 10 تیر 1366 در عملیات نصر 4 در منطقه ماووت بر اثر اصابت ترکش خمپاره 60 میلیمتری به ناحیه سر و پای چپ، قفس تنگ تن را رها کرد و آسمانی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار