رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی:

هزینه‌های تک فرزندی کمر نظام سلامت را خواهد شکست

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: وقتی پدر و مادر فرزندی ندارند، برای نگه‌داری از والدین در دوره سالمندی هزینه‌های ‏زیادی را به دولت تحمیل می‌کنند، که دولت برای جلوگیری از این امر باید جمعیت را مدیریت ‏کند‎.
کد خبر: ۹۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶ - 15January 2014

هزینه‌های تک فرزندی کمر نظام سلامت را خواهد شکست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "محمد رئیسزاده" رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: سالمندی بزرگترین معضل حوزه سلامت در آینده خواهد بود.

وی ادامه داد: وقتی پدر و مادر فرزندی ندارند، برای نگهداری از والدین هزینههای زیادی را در دوره سالمندی به دولت تحمیل میکنند، که دولت برای جلوگیری از این امر باید جمعیت را مدیریت کند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی بر همین اساس عنوان کرد: وقتی خانوادهها تکفرزند و بدون فرزند هستند پرستاری از این والدین، به علت نبود فرزند به عهده دولت خواهد بود که این هزینهها کمر نظام سلامت کشور را در آینده خواهد شکست.

وی در ادامه با انتقاد به ترویج سبک زندگی غربی در میان جوانان گفت: چندی پیش جوان ۲۸ سالهای به علت بیماری سرطان معده به بنده مراجعه کرده بود که سن ابتلا به این بیماری در جهان حدود ۶۰ سال است و علت این کاهش سن هم چیزی جز تغذیه نامناسب و پیروی در سبک زندگی غربی در تغذیه نیست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار