مستند شهید صوفی در همدان ساخته می‌شود

مدیر امور هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: فیلم مستند سردار شهید حسن صوفی تا پایان امسال به همت این اداره کل در همدان ساخته می‌شود.
کد خبر: ۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰ - 15January 2014

مستند شهید صوفی در همدان ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امین لطفی، مدیر امور هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان ضمن بیان اینکه سردار شهید حسن صوفی، شهید محوری و شاخص سال ۱۳۹۲ معرفی شده است، اظهار داشت: شهید صوفی در سال ۱۳۴۱ در همدان چشم به جهان گشود و در سال ۱۳۶۰ به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست.

وی ادامه داد: این شهید بزرگوار بعد از گذشت زمان کوتاهی پس از ورود به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دلیل کاردانی و حسن لیاقتی که از خود نشان داد سبب شد تا به عنوان ارزیاب پادگان شهدای باختران و سپس با صلاح دید مسئولین سپاه منطقه ۷ کشور بخش پرسنلی و سازماندهی تیپ ویژه شهدا را مدیریت کند.
 
مدیر امور هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان در ادامه خاطرنشان کرد: سردار شهید حسن صوفی در کارنامه فعالیتهای خود مسئول پرسنلی سپاه همدان، فرماندهی بسیج همدان و هم چنین جانشینی لشکر حضرت حجت (عج) در استان را ثبت کرده است.

لطفی با بیان اینکه این سردار شهید مبتکر طرح و مانور لبیک یا خمینی (ره) در قالب رژه ۵ لشکر بوده است اضافه کرد: این شهید والامقام سرانجام در عملیات هورالهویزه در بیست و ششمین روز از اسفندماه سال۱۳۶۳ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی تصریح کرد: فیلم مستند سردار شهید حسن صوفی با مدت زمان ۵۲ دقیقه و با فرمت HD تصویربرداری و ساخته میشود.

لطفی در ادامه گفت: سید وحید حسینی نویسندگی و کارگردانی این فیلم مستند را عهدهدار است و محدثه گلچین عارفی آن را تدوین میکند.
 
مدیر امور هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان در پایان از پخش فیلم مستند سردار شهید حسن صوفی در شبکه سراسری سیما پس از تولید خبر داد و یادآور شد: کار تصویربرداری این مستند در شهرهای همدان، تهران و کرمانشاه آغاز شده است.

گفتنی است سید وحید حسینی پیش از این تولیداتی همچون «پهلوان رنج» که مروری است بر زندگی شهید محمد طالبیان و همچنین کارگردانی پشت صحنه مستند دو فیلم سینمایی درباره الی و جدایی نادر از سیمین را در کارنامه هنری خود دارد و توانسته است با فیلم «ابداع» عنوان بهترین مستند جشنواره دبی و با فیلم «دست به مهره» عنوان سومی جشنواره رسانههای سلامت را کسب کند.
نظر شما
پربیننده ها