در گفت‌وگوی همسر شهید تقوی‌فر با دفاع پرس مطرح شد؛

کاغذ حسرت‌به‌دل ثبت سیادتش ماند!

به گفته همسر شهید تقوی‌فر، او «سید» بودنش را در شناسنامه قید نکرد؛ چون معتقد بود سیادت داشتن نزد خدا ارزشمندتر از ثبت آن در شناسنامه است.
کد خبر: ۹۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵ - 22August 2016

کاغذ حسرت‌به‌دل ثبت سیادتش ماند!

پروین مرادی، همسر شهید مدافع حرم "سید حمید تقویفر" در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاعپرس به سادات بودن این شهید بزرگوار اشاره کرد و به بیان خاطرهای کوتاه در این زمینه پرداخت؛ که در ادامه آمده است.

نزدیکترین افراد به او از سید بودنش آگاهی نداشتند. یک روز حاج حمید بچهها را صدا کرد و گفت: عموی شما پیگیری کرده و در شناسنامههای همه عموها، عمهها و فرزندانشان سیّد بودنشان قید شده است. اگر شما هم مایل هستید برای شناسنامه شما هم من پیگیری کنم.

بچهها از حاج حمید پرسیدند: پدرجان شما کلمه سید را به شناسنامه خودتان اضافه نمیکنید؟ او پاسخ داد: انشاءالله نزد خدا سیادت داشته باشم؛ نه در شناسنامه. ولی اگر شما مایل باشید من برای شما پیگیری میکنم. بچهها گفتند: ما هم تصمیم شما را میپسندیم.

این موضوع، افتخار بزرگی است؛ اما نمیخواست سیادت را بهعنوان عامل برتری خود مطرح کند.

سردار شهید «حاج سید حمید تقویفر» از فرماندهان خبره و کارآزموده دوران دفاع مقدس، روز ششم دی ماه سال 1393 در شهر سامرا به شهادت رسید و پیکر پاکش روز نهم دی ماه سال 1393 در گلزار شهدای شهر اهواز در دل خاک آرام گرفت.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار