حمله به دانشگاه آمریکایی در کابل 12 کشته بر جای گذاشت

پلیس افغانستان از کشته شدن هفت دانشجو، سه پلیس و دو مامور امنیتی در حمله افراد مسلح به دانشگاه آمریکایی در کابل خبر داد.
کد خبر: ۹۷۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ - 25August 2016

حمله به دانشگاه آمریکایی در کابل 12 کشته بر جای گذاشت

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، فریدون عبیدی رئیس پلیس اداره تحقیقات جنایی پلیس کابل اعلام کرد در این حمله 44 نفر از جمله 35 دانشجو نیز زخمی شدند.

یک مقام پلیس کابل نیز در گفتگو با خبرگزاری رویترز از کشته شدن دو شبه نظامی توسط نیروهای امنیتی خبر داد. وزارت بهداشت افغانستان نیز حال برخی زخمیها را وخیم گزارش کرده است.

به گفته یک مقام وزارت دفاع آمریکا، مشاوران نظامی عضو ائتلاف خارجی به رهبری آمریکا در افغانستان، به نیروهای افغانستان برای مقابله با این حمله کمک کردند.

دانشگاه آمریکایی افغانستان در سال 2006 افتتاح شد و در حال حاضر حدود 1700 دانشجو دارد. این دانشگاه خاص، که مشارکت و برنامههای تبادل با دانشگاههای معتبر آمریکایی از قبیل جرج واشنگتن، استنفورد و دانشگاه کالیفرنیا دارد، تنها دانشگاه خصوصی، غیر انتفاعی، غیر حزبی و مختلط در افغانستان به شمار میرود.

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. دو هفته پیش یعنی هفتم اوت  نیز دو استاد این دانشگاه ، یک آمریکایی و یک استرالیایی، در مرکز کابل در افغانستان ربوده شدند.

تاکنون اطلاعی در مورد سرنوشت این افراد در دست نیست و فرد یا گروهی مسئولیت این اقدام را برعهده نگرفته است.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها