امیر ولی‌وند در پاسخ به دفاع پرس:

برای پذیرش دانشجوی خارجی محدودیتی نداریم/ آغاز دوره‌ی جدید دافوس با 266 دانشجو

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا با بیان اینکه برای پذیرش دانشجوی میهمان از دیگر کشورها هیچ محدودیتی نداریم گفت: شرط لازم برای اینکار انجام معاهده یا توافقنامه وزارت دفاع با کشورهای متقاضی است.
کد خبر: ۹۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ - 27August 2016

برای پذیرش دانشجوی خارجی محدودیتی نداریم/ آغاز دوره‌ی جدید دافوس با 266 دانشجو

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ دوم «حسین ولیوند زمانی» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا در حاشیه مراسم افتتاحیه دورههای 27 و 28 دانشجویان حرفهای این دانشگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه ساله در شهریور ماه شروع مقطع کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی در گرایش های مختلف را داریم، که امسال نیز این روند ادامه داشته و حتی تغییر در زمان کنکور سراسری هم نتوانست خللی در این روند ایجاد کند و بهحمدالله توانستیم در زمان مقرر دوره را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: نحوه پذیرش دورههای آموزشی ما در این دانشگاه در دو مرحله کنکور و مصاحبه انجام می گیرد که ما امروز شاهد افتتاح دوره ای هستیم که 260 نفر دانشجوی ایرانی و 6 نفر دانشجو را از کشورهای دوست و هم پیمان در گرایشهای مختلف اعم از گروههای آموزشی تخصصی زمینی، هوایی، پدافند هوایی و پشتیبانی خدمات رزمی که شامل گروه های انسانی، مالی، آموزش، لجستیک و گرایش جنگال و سایبری است را مورد آموزش قرار میدهیم.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا افزود: تقویم و زمانبندی آموزشی، کلاس بندیها انجام شده است و سیلابس های درسی نیز مشخص شده اند که بعد از توجیه اولیه از امروز کار دوره تحصیلی رسما آغاز میشود.

وی همچنین تاکید کرد: ما در این دانشگاه که بالاترین مرجع تاکتیکی و عملیاتی  ارتش است؛ موارد کلی را در سطح تاکتیک، عملیات و راهبرد به دانشجویان آموزش داده تا بینش کلی آنان را در این حوزهها ارتقا یابد، به نحوی که پس از طی دورهها، آمادگی پذیرش مسئولیت در ردههای میانی به بالا را در تمامی نیروهای ارتش و قرارگاه پدافند هوایی داشته باشند.

امیر ولیوند ادامه داد: این دانشگاه حتی از ستادکل نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، و نیروی انتظامی نیز دانشجو داشته و امیدواریم در سال آینده فارغ التحصیلان کارآزموده ای را در سطح تمامی نیروها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای پذیرش دانشجو مهمان از دیگر کشورها هیچ محدودیتی نداریم افزود: شرط لازم برای اینکار انجام معاهده یا توافق نامه وزارت دفاع با کشورهای متقاضی است. که در اینصورت دانشجو کشور درخواست کننده را پذیرش می شود.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا گفت: از آنجا که زبان تدریس ما فارسی است پیش از برگزاری برنامه تحصیلی، دورههای آموزش متوسطه و پیشرفته زبان فارسی برای دانشجویان دایر می شود.

وی با اشاره به اینکه عمده اساتید ما در این دانشگاه دارای مدرک دکتری هستند و 35 درصد این عزیزان فارغ التحصیل از دانشگاههای نظامی استراتژیک دیگر کشورها هستند، خاطرنشان کرد: این قابلیت ها که حتی در دوران قبل از انقلاب نیز تا این اندازه وجود نداشته است، نوید بخش آمادگی و کارآزمودگی کادر و هیئت علمی این دانشگاه در حوزه تدریس دانشجویان است.

امیر ولیوند از افزایش تقاضای ورود به دانشگاه در دانشگاه دافوس خبر داده و گفت: این تقاضا نسبت به گذشته خیلی بیشتر شده است، به طوری که کشورهایی که پیش تر در این دانشگاه دانشجو داشتند تقاضای افزایش سهیمه دارند و دیگر کشورها نیز تقاضای اعزام دانشجو به این دانشگاه را دارند.

در این مراسم امیر دادرس معاون هماهنگ کننده فرمانده کل ارتش، امیر نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نهاجا و امیر بی غم جانشین نداجا حضور داشتند.

انتهای پیام/221

نظر شما
پربیننده ها