تشریح برنامه اقتصادی دولت در بنیاد شهید و امور ایثارگران

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه اقتصادی دولت در این بنیاد را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ - 28August 2016

تشریح برنامه اقتصادی دولت در بنیاد شهید و امور ایثارگران

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت صبح امروز با حضور حجت الاسلام شهیدی، معاونان، مدیران و کارمندان بنیاد شهید و امور ایثارگران در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران یاد و خاطره شهیدان بزرگوار رجایی و باهنر را گرامیداشت و هفته دولت را به تمامی کارمندان به خصوص کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران تبریک گفت.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در دوران انقلاب اسلامی 10 هزار شهید را از جامعه کارمندان دولتی و دولتمردان تقدیم کرده است.

حجت الاسلام شهیدی با اشاره به فرا رسیدن روز مبارزه با تروریسم تأکید کرد: برخی از این شهدا به صورت ناجوانمردانه و به وسیله افراد مخالف انقلاب اسلامی به ویژه منافقین ترور شدند و در مجموع 17 هزار نفر از شهدای ترور هستند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به دیدار اخیر هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب به مناسبت گرامی داشت هفته دولت خاطرنشان کرد: در این نشست معاون اول رییس جمهور گزارشهایی را در خصوص برنامه اقتصادی دولت ارائه داد که مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت. ایشان ابراز رضایت کردند و فرمودند که این گزارش ها خوب است منعکس بشود و به گوش مردم برسد.

حجت الاسلام شهیدی افزود: من اعتقاد دارم که توفیق دولت تنها منحصر به خدمات مدیران دولت نیست و در این زمینه همه کارمندان دولت دخیل هستند.

معاون رییس جمهوری افزود: به تبعیت از تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارائه گزارش سازمانها، از جمله اقدامات و خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران در چند سال اخیر میتوان به تعامل با مجلس و جامعه ایثارگری و از بین بردن دیوار بیاعتمادی، پرداخت معوقات ایثارگران از سال 1376 تا 1390 و همچنین پرداخت معوقات حدود 11 استان به ویژه استانهای محروم از سال 1391 و تلاش برای پرداخت معوقات 92 و 93 در شش ماهه نخست سال آینده، بیمه پایه 750 هزار نفر ایثارگر، بیمه تکمیلی یک میلیون و 700 هزار نفر از جامعه هدف، ویزیت 3 هزار و 289 نفر از ایثارگران، جراحی 444 نفر از آنها توسط تیم تخصصی خارجی، ویزیت و درمان 6 هزار و 900 نفر از ایثارگران در استانها با اعزام تیم های تخصصی پزشکی از مرکز اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد به تشریح فعالیتهای بنیاد پرداخت و ادامه داد: بررسی حدود 118 هزار پرونده در کمیسیون پزشکی، اجرای طرح سپاس و دیدار با 400 هزار نفر از خانوادههای معظم شهدا و ایثارگران، استخدام 34 هزار و 500 نفر از ایثارگران در دستگاههای دولتی و غیردولتی، اشتغال 26 هزار نفر با پرداخت تسهیلات خوداشتغالی، اعطای 115 هزار وام مسکن به ایثارگران، برگزاری 2 هزار و 100 یادمان شهدا در کل کشور، تشکیل 20 کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت در 20 استان کشور، بررسی قانون جامعه خدمات درمانی، تجهیز مراکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی در استانها به ویژه استانهای محروم از دیگر اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت تدبیر و امید است.

انتهای پیام/131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار