افتتاح کتابخانه شهید حمیدی در کبودرآهنگ

همزمان با هفته دولت کتابخانه عمومی شهید موسی حمیدی در شهرستان کبودرآهنگ افتتاح شد.
کد خبر: ۹۸۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲ - 29August 2016

افتتاح کتابخانه شهید حمیدی در کبودرآهنگ

به گزارش دفاع پرس از همدان، کتابخانه عمومی شهید موسی حمیدی داقداقآباد با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل کتابخانههای عمومی استان، مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان، فرماندار کبودرآهنگ و جمعی از مسئولان شهرستانی افتتاح شد.

این کتابخانه که با 330 متر مربع مساحت با 350 میلیون تومان اعتبار به بهرهبرداری رسید، هشتمین کتابخانه روستایی، دوازدهمین کتابخانه شهرستان کبودرآهنگ و صد و یازدهمین کتابخانه عمومی استان است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان در مراسم افتتاح این کتابخانه با اشاره به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: باید در این راستا فضای مطالعاتی را افزایش و بهمنظور ارتقای فرهنگ مطالعه بهره برد.

محمد ابراهیم الهیتبار یکی از شاخصههای ارزیابی رشد و توسعه را میزان مطالعه دانست و گفت: باید در روستاهای بالای یک هزار و 500 نفر جمعیت کتابخانه ساخته شود.

فرماندار شهرستان کبودرآهنگ نیز با اشاره به اینکه مسئولان باید در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش کنند، افزود: افراد جامعه از کودکی باید با این فرهنگ رشد کنند و کتاب از ضروریات زندگی انسان محسوب میشود.

احسان قنبری درخصوص حوزه فرهنگ در کبودرآهنگ افزود: اولین کتابخانه در سال 1349 راه اندازی شد و پنج باب کتابخانه تا سال 1393 در شهرستان وجود داشت؛ که از سال 93 تاکنون 7 باب کتابخانه راهاندازی شده و به عبارتی طی 2 سال به اندازه 40 سال کتابخانه افتتاح شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این کتابخانه شامل سالن آمفیتئاتر، بخش کودکان، مخزن و سالن مطالعه است؛ که علاقهمندان میتوانند از این بخشها استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار