روزشمار دفاع مقدس (9 شهریور سال 1364):

بررسی برنامه های بزرگداشت هفته جنگ در کرمان

استاندار کرمان گفت: مسئله جنگ در راس همه امور قرار دارد و وظیفه ماست با برگزاری هر چه باشکوه تر هفته جنگ از حماسه ها و ایثار رزمندگان اسلام در دفاع و نبرد مقدس تجلیل کنیم.
کد خبر: ۹۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ - 30August 2016

بررسی برنامه های بزرگداشت هفته جنگ در کرمان

به گزارش دفاع پرس از کرمان، بخشی از رویدادهای 9 شهریورماه سالهای 64 که در تاریخ دفاع مقدس استان کرمان ثبت شده است، را با هم مرور میکنیم:
 

- اقامه نماز جمعه در کرمان

در آخرین روز از هفته دولت و در سالروز شهادت دو اسوه ایثارونمونه های اطاعت ازولایت فقیه، شهید رجائی و شهید باهنر مردم مسلمان و شهید پرور کرمان نمازعبادی سیاسی جمعه را باشکوه فراوان و به امامت حجت الاسلام جعفری نماینده امام و امام جمعه کرمان در مسجد جامع این شهر اقامه کردند.

در مراسم نماز جمعه این هفته کرمان ابتدا وزیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز ضمن اظهار خوشبختی از حضور در میان مردم شهید پرور کرمان به بررسی اجمالی و قایع دوره سوم انتخابات ریاست جمهوری و مقایسه آن با موقیت کنونی دولت و نظام جمهوری اسلامی پرداخت.

وی در ادامه سخنانش در مورد جنگ تحمیلی و احساس خطر آمریکا از گسترش انقلاب اسلامی در منطقه سخن گفت و در رابطه با آمادگی رزمی لشکریان توحید گفت: امروز سپاه با سازمانی منسجم ومتحد در کنار ارتش جمهوری اسلامی از چنان آمادگی رزمی برخوردار است که رئیس جمهوری آمریکا می گوید: برای نابودی انقلاب اسلامی نمی دانیم با سپاه چه کنیم.

-مراسم تجلیل از دومعلم شهید رجائی و باهنر در منزل خانواده شهید باهنر

در سالروز شهادت دو معلم شهید انقلاب رجائی و باهنر و آخرین روز ازهفته دولت عصر دیروز مراسم ویژه ای از سوی ارشاد اسلامی کرمان در منزل خانواده شهید باهنر برگزار شد.

 در این مراسم حجت الاسلام سید یحیی جعفری نماینده امام و امام جمعه کرمان، آقای میرزاده استاندار کرمان، پدر و خانواده شهید باهنر مسئولان اجرائی و فرماندهان نیروهای نظامی و انظتامی و خانواده های شهدان حضور داشتند.

-مراسم گرامیداشت شهید باهنر و شهید رجائی درگلزار شهدای

در ششمین روز ازهفته دولت و به یاد دو شهید انقلاب رجائی و  باهنر مراسم ویژه ای در گلزار شهدای کرمان برگزار شد. در این مراسم که جمعی از روحانیون مسئولان اجرائی ، خانواده های شهدا و اقشار مردم شرکت داشتتند پس ازمراسم نوحه خوانی و عزاداری از خدمات دو معلم شهید و دو اسوه تقوا و ایمان شهید باهنر و شهید رجائی و شهدای ایثارگر جبهه های نبرد و دلاوریهای رزمندگان پر توان اسلام در نابودی و شکست صدامیان کافر تجلیل به عمل آمد.

- بررسی برنامه های بزرگداشت هفته جنگ در کرمان

بمنظور بزرگداشت هفته جنگ و پنجمین سالگرد جنگ تحمیلی که از 31 شهریور تا 6 مهرماه برگزار می شود صبح امروز جلسه با حضورآقای میرزاده استاندار کرمان، حجت الاسلام موحدی سرپرست بنیاد شهید، اعضا ی کمیته برگزاری هفته جنگ و جمعی از مسئولان اجرائی و نیروهای نظامی و انتظامی وسپاه پاسداران در تالار کنفرانس استانداری تشکیل شد.

در این جلسه پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید، استاندار کرمان انگیزه برگزاری هفته جنگ را تشریح کرد و افزود: برگزاری این هفته یک کار تشریفاتی نیست بلکه به اعتقاد ما پیروزی انقلاب و جمهوری اسلامی تحولاتی در دنیا و درمنطقه بوجود آورده و در این رابطه جنگ به ما تحمیل شده و پیروزی ما در گرو این جنگ است که بایستی در ابعاد مختلف وبا تجزیه و تحلیل کامل به مردم بازگو شود.

استاندار کرمان گفت: مسئله جنگ در راس همه امور قرار دارد و وظیفه ماست که در طول برگزاری هفته جنگ انگیزه مقاومت مردم را بیان کنیم و در این رابطه شرکت وحضور گستره مردم را در جبهه ها و پشت جبهه ها در مدنظر داشته باشیم و با برگزاری هر چه باشکوه تر هفته جنگ از حماسه ها و ایثار رزمندگان اسلام در دفاع و نبرد مقدس تجلیل کنیم .

استاندار کرمان گفت: این مردم بودند وهستند که پشتیبانی جبهه های را با کمک های بی دریغ خود بعهده داشته اند  در حقیقت یاری آن پیرزن روستائی که حتی یک تخم مرغ به جبهه کمک می کند برای ما بسیار با ارزش است که باید گفت این مردم هستند که حضور فعال خودشان رادر جبهه ها  در طول 5 سال جنگ تا کنون بخوبی حفظ کرده و نشان داده اند .

استاندار کرمان ما در حال دفاع هستیم و چون این جنگ بما تحمیل شده تا رفع فتنه از سوی ابرقدرتهای ونوکرش صدام ادامه خواهد داشت.

سپس مسئول کمیته برگزاری هفته جنگ در استان کرمان گزارشی از عملکرد این کمیته را تا کنون ارائه داد و اعلام داشت یکی از محورهای هفته جنگ نمایشگاه بزرگ جنگ می باشد که تحت عنوان از کربلا تا قدس در کرمان با شرکت ارگانهای و نهادهای ذیربط که در رابطه با جنگ فعالیت دارند برگزار خواهد شد .

در پایان این جلسه درزمینه همکاری مسئولان اجرائی در برگزاری هر چه باشکوهتر هفته جنگ بررسی های لازم بعمل آمد و در هر زمینه تصمیماتی اتخاذ شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها