آخرین پیام حضرت امام(ره) به فرماندهان و مسئولان سپاه

خوش‏تر از عشق صدایى نشنیدم هرگز

این نداى پدر پیرى است که هرچه از عمر رفتنش مى‏ گذرد، جوان‏ تر مى‏ شود و آنان که جرعه ‏اى از جام معرفت نوشیده و طنین ملائک را به گوش جان شنیده اند، صداى گرم، دلنشین و الهى او را هنوز مى‏ شنوند ...
کد خبر: ۹۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵ - 19January 2014

خوش‏تر از عشق صدایى نشنیدم هرگز

خبرگزاری دفاع مقدس - این صداى سخن عشق است، که از آن خوشتر در جهان نیست.

این، نداى پدر پیرى است که هرچه از عمر رفتنش مى گذرد، جوانتر مى شود و آنان که جرعه اى از جام معرفت نوشیده و طنین ملائک را به گوش جان شنیده اند، صداى گرم، دلنشین و الهى او را هنوز مى شنوند؛

" روزهاى حساس و تعیین کنندهاى در پیش داریم"

" واجب است پیش کسوتان جهاد و شهادت در همه صحنه ها حاضر باشند"

" من همواره در کنار شما بوده ام"

" من بین خودم و شما فاصله اى نمى بینم"

آرى، آن «بسیار بزرگ» را مى گویم که گاه آن قدر خود را کوچک مى کرد که در برابر رزمندگان دلاور اسلام مى گفت: " من وقتى صورت نورانى شماها را مى بینم، در خود احساس حقارت مى کنم."

وبدین صورت بغض فروخورده و آکنده از عشق و محبت و ارادت آنان را در گلو مى شکست و ابرهاى دیدگانشان را توفانى و بارانى مى کرد.

«امام» را مى گویم.

و این، آخرین پیام او به فرماندهان و مسئولان سپاه است که بس لطیف، صمیمانه و عارفانه، دل هاى آنان را با کلام خود تکان مى دهد و گویى براى امروز همچنان آماده کارزار در صحنه روزگار نگاهشان مى دارد که؛ هم اکنون نیز " روزهاى حساس و تعیین کننده اى در پیش داریم..."

این پیام را دگر بار بخوانیم و تازگى و شکوهمندى آن را همین امروز نیز با تمام وجود احساس کنیم و به عمق این سحن حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب پى ببریم که فرمودند:" امام خمینى یک حقیقت همیشه زنده است."

بسم الله الرحمن الرحیم

فرزندان عزیزم ، فرماندهان و مسئولین محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامى

در پایان قریب هشت سال دفاع مقدسى که منتهى به استقلال و تمامیت ارضى کشور و شکست طرح هاى توسعه طلبانه دشمنان انقلاب اسلامى مان گردید، نمى دانم با چه بیانى احساسات و علاقه خویش را به شما سربازان گمنام و سرداران دلاورى که توفان خشم این امت حزب الله از سینه صحنه کارزار شما جوشیده است بیان نمایم.

در نزد موحدین و سالکان طریقت سخن از اجر و پاداش دنیایى، اسائه ادب به منزلت و مقام آنان است ودنیا با همه زرق و برق ها و اعتباراتش به مراتب کوچک تر از آن است که بخواهد پاداش وترفیع مجاهدان فى سبیل الله گردد و مجاهد فى سبیل الله بزرگ تر از آن است که گوهرزیباى عمل خود را به عیار زخارف دنیا محک بزند.

اما من که وظیفه ام دعاگویى و سپاس و تشکر از همه سپاهیان و بسیجیان و ارتشیان است، باید به همه نیروهاى مسلح کشور و به شما اطمینان بدهم که تا من زنده هستم و تا رمق در جسم و جان دارم از حمایت و دعاى خیر براى شما دریغ نخواهم کرد و شما را از بهترین عزیزان و همراهان خود مى دانم وهمان گونه که در ایام جنگ در کنار شما بوده ام، و شاید یکایک شما محبت و ارادتم را به خود احساس کرده اید، بعد از این نیز چنین خواهم بود. شما آیینه مجسم مظلومیت ها و رشادت هاى این ملت بزرگ در صحنه نبرد و تاریخ مصور انقلابید.

شما فرزندان دفاع مقدس و پرچمداران عزت مسلمین و سپر حوادث این کشورید. شما یادگاران و همسنگران و فرماندهان و مسئولان بیداردلانى بوده اید که امروز در قرارگاه محضر حق ماوا گزیده اند و از آنجا که من بین خودم و شما فاصله اى نمى بینم و سخن دل شما و همه عاشقان انقلاب اسلامى را پیش از اینکه به کاغذ و قلم کشیده شود درک مى نمایم، تصور مى کنم که شما به خاطر آن غرور مقدس و آن روح پرحماسه اى که سال ها در میدان هاى نبرد و در هنگامه آتش و خون و از دل صخره هاى صعب مشکلات در فضاى سرد و گرم حوادث آبدیده شده است و همه ذرات وجودتان با شجاعت و بى قرارى عجین گردیده، از سکون و آرامش رنج ببرید و دلتان در همان حال و هواى خیمه جنگ بتپد، و چه بسا ازخود بپرسید که در شرایط صلح چه نیازى به وجود ما است که این هم از برکات معنویت وتحول در کشور ما است که پس از هشت سال دفاع مقدس خود احساس خستگى نمى کنید.

ولى من به طور جد و اکید مى گویم که انقلاب و جمهورى اسلامى و نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، که به حق از بزرگ ترین سنگرهاى دفاع از ارزش هاى الهى نظام ما بوده و خواهد بود، به وجود یکایک شما نیازمند است، چه صلح باشد و چه جنگ.

من باز تاکید مى کنم که ما در سیاست خود براى رسیدن به صلح در چهارچوب قطعنامه شوراى امنیت جدى هستیم، و هرگز پیشقدم در تضعیف آن نخواهیم بود ولى آثار کارشکنى را در سیاست و رفتار نظامى عراق مشاهده مى کنیم، که بعید به نظر نمى رسد که دست بعضى از قدرت ها و ابرقدرت ها در این قضایا پنهان باشد و چه بسا صدامیان بخواهند بخت سیاه و تیره گون خود را مجدداً آزمایش کنند.

در هر حال، ما باید آماده و مهیا باشیم. روزهاى حساس و تعیین کنندهاى در پیش داریم و انقلاب اسلامى هنوز سال ها و ماه هاى تعیین کننده دیگر در پیش خواهد داشت که واجب است پیشکسوتان جهاد و شهادت در همه صحنه ها حاضر و آماده باشند، و از کید و مکر جهانخواران و امریکا و شوروى غافل نمانند و حتى در شرایط بازسازى نیروهاى مسلح، باید بزرگ ترین توجه ما به بازسازى نیروها و استعدادها و انتقال تجارب نظامى و دفاعى به کلیه آحاد ملت و مدافعان انقلاب باشد، چرا که در هنگامه نبرد مجال پرداختن به همه جهات قوت ها و ضعف ها و طرح ها و برنامه ها، و در حقیقت ترسیم استراتژى دفاع همه جانبه، نبوده است.

ولى در شرایط عادى باید با سعه صدر و به دور از حب و بغض ها به این مسائل پرداخت و از همه اندوخته ها و تجربه ها و استعدادها وطرح ها استفاده نمود و در جذب هرچه بیشتر نیروهاى مومن به انقلاب همت گماشت، وتجارب را به دیگران منتقل ساخت و در تجهیز کلیه آحاد و افراد این کشور، بر اساس اصول و فرمول خاص دفاع همه جانبه، و تا رسیدن به تشکل واقعى و حقیقى بسیج وارتش بیست میلیونى، کوشش نمود. و در کنار این مسئولیت بزرگ و پیروى از خطوط کلى سیاست نظامى کشور، باید همان محافل انس و نورانیت و برادرى و وحدتى که در میدان هاى نبرد و در جبهه بوده است و همان ارتباط معنوى که میان شما و روحانیون عزیز برقرار بوده به مجامع داخلى و به همه محیط هاى سیاسى و اجتماعى و نظامى کشانده شود، تا انقلاب اسلامى ما از خطر آفت ها و تفرقه ها و بى تفاوتى ها محافظت گردد.

 مبادا که این سرمایه هاى عظیمى  که محصول سال ها تجربه و تلاش در عسرت ها و فراز و نشیب ها بوده است ، در مسیر زندگى روزمره به فراموشى سپرده شود.

من به شما دعا مى کنم و عزت و سعادت دنیا و آخرتتان را از پیشگاه مقدس حق مسئلت دارم. ان شاءالله در لواى عنایت پروردگار و در ظل توجه حضرت بقیه الله - ارواحنا فداه - پایدار و سرفراز باشید.

والسلام علیکم و رحمه الله
26 شهریور1367
روح الله الموسوى الخمینى
   

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار