علی لاریجانی؛

حقوق‌های غیرمتعارف باید بازگردانده شوند/ بانک‌ها مجازات متخلفان را صریحاً اعلام کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید بانک‌ها به موضوع تخلفات صورت گرفته رسیدگی و به‌طور صریح اعلام کنند چه برخوردها و مجازات‌هایی در زمینه تخلفات صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴ - 01September 2016

حقوق‌های غیرمتعارف باید بازگردانده شوند/ بانک‌ها مجازات متخلفان را صریحاً اعلام کنند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در دیدار با مدیران عامل بانکهای دولتی ملی، ملت، تجارت، پست بانک، مسکن، توسعه صادرات، صنعت و معدن، توسعه تعاون، رفاه و کشاورزی اظهار داشت: باید با حمایت از سیستم بانکی زمینه ی تنفس اقتصادی فراهم شود.

وی افزود: با توجه به گزارشهای ارائه شده از سوی مدیران عامل بانک ها در این نشست، گام هایی درخصوص ارتباطات بانک بین المللی برداشته شده است که باید تقویت شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ارائه تسهیلات بیشتر به بخش تولید، تصریح کرد: با توجه به شرایط رکودی در اقتصاد باید ملاحظاتی در این رابطه صورت گیرد و بخش تولید بیشتر تقویت شود.

لاریجانی یادآور شد: در سال های گذشته حجم مهاجرت از روستاها به شهرها قابل توجه بوده است که دلیل آن عدم مناسب بودن چرخه اقتصادی در روستاهای کشور است، بنابراین باید از بخش های کشاورزی، صنایع معدنی و توریستی در روستاها باید بیشتر حمایت شود تا روستاییان با کسب درآمد بیشتر، از مهاجرت به شهرها خودداری کنند.

وی گفت: بانک ها بیشتر در حال حاضر علاقهمند به سرمایهگذاری در بخش بازرگانی هستند، این درحالی است که باید دید ملی داشت و در راستای اقتصاد مقاومتی بخش تولید مورد حمایت قرار گیرد.

لاریجانی درباره معوقات بانکی تصریح کرد: در قانون برای تقسیط معوقات بانکی و بخشش جرایم دیرکرد در پرداخت اقساط را به بانک ها اجازه داده شده است، بنابراین باید بانک ها در این رابطه اطلاع رسانی کنند. البته برای مشتریان خوشحساب می تواند شرایط ویژهتری قائل شوند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور گفت: با توجه به بحث حقوق های غیرمتعارف، در حال حاضر فضایی علیه بانک ها به وجود آمده است که علاج این موضوع به دست بانک هاست. بنابراین باید خود بانک ها به موضوع تخلفات صورت گرفته رسیدگی کنند و به طور صریح اعلام کنند چه برخوردها و مجازات هایی در زمینه تخلفات صورت گرفته است. نکته دیگر اینکه باید سقف حقوق ها را تعیین کرد و در این زمینه اطلاع رسانی شود.

وی بیان کرد: اگر بانک ها صادقانه کار کنند و با متخلفان برخورد شود، مجلس نیز از عملکرد صحیح بانک ها حمایت خواهد کرد. البته در کمیسیون اصل 90 مجلس تاکید شده است بعد از اخذ اطلاعات، باید پول های اضافی نیز عودت داده شوند و بنده در این رابطه توصیه می کنم مسئله را سهل نگیرید.

لاریجانی ادامه داد: سیستم بانکی می توانند پیشنهادات لازم برای افزایش سرمایه بانک ها را در برنامه ششم توسعه ارائه دهد و در این زمینه نشست مشترک نمایندگان بانک ها با مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی می تواند در زمینه هایی مانند افزایش سرمایه بانک ها و رفع قوانین مزاحم موثر باشند.

رئیس قوه مقننه کشورمان تصریح کرد: بانک های دولتی باید سطح ارائه خدمات را تقویت کند و به مشتریان بیشتر احترام بگذارند.

وی با بیان اینکه مجلس روی موضوع بانکداری اسلامی تاکید دارد، گفت: مجلس و کمیسیون اقتصادی درخصوص موضوع بانکداری اسلامی کارهایی انجام داده و در این رابطه بانک مرکزی نیز فعالیت هایی داشته، بنابراین این موضوع باید به سرانجام برسد تا کشور از انجام این مهم منتفع شود.

لاریجانی افزود: بخشی از مردم کشور نیازمند دریافت وام های قرضالحسنه هستند که باید در این زمینه با مردم تعامل شود و سختگیریها در اخذ وثیقه های سنگین انجام نشود و همواره باید به یاد داشت که در کنار کارهای بزرگ باید بانک ها نیز دید ملی داشته باشند و به افراد با بضاعت مالی کم نیز خدمت ارائه دهند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار