آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

افزایش توان دفاعی و تهاجمی حق مسلم ایران است

امام‌جمعه موقت تهران ضمن قدردانی از نیروهای مسلح کشور به دلیل توفیقات و دستاوردهای فراوانی که داشته‌اند، گفت: در دنیای امروز که استکبار از هیچ جنایتی مضایقه نمی‌کند، توسعه توان دفاعی و تهاجمی ما حق مسلم نظام است.
کد خبر: ۹۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ - 02September 2016

افزایش توان دفاعی و تهاجمی حق مسلم ایران است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیتالله محمدعلی موحدی کرمانی ظهرامروز (جمعه، 12شهریور) در خطبههای نماز جمعه تهران در بخشی از سخنانش با اشاره به تذکرات رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع حقوقهای نجومی اظهار داشت: معظمله فرمودند نباید از این قضیه به آسانی عبور کرد چراکه اعتماد مردم و جوانان در این زمینه ضربه فراوانی خورد. به نظر من این موضوع مسئله سادهای نیست و در همین جا از دولت تشکر میکنم چراکه به این بحث ورود کرده و گامهایی البته برداشتهاست.

خطیب نماز جمعه با بیان اینکه مصوبه دولت در تعیین حقوقها مصوبه خوبی بود، متذکر شد: دریافتکنندگان حقوقهای نجومی لیاقت مسئولیت در نظام اسلامی را ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه عربستان نمیگذارد حاجیان در مکه امنیت داشته باشند، خاطرنشان کرد: حادثه دلخراش و ننگین منا را هیچگاه فراموش نمیکنیم. عربستانیهای مزدور جنایات را در حد اعلا رساندهاند.

آیت الله موحدی همچنین از نیروهای مسلح کشور به دلیل توفیقات و دستاوردهای فراوانی و ایجاد امنیت در کشور قدردانی کرد و افزود: در دنیای امروز که استکبار از هیچ جنایتی مضایقه نمیکند، توسعه توان دفاعی و تهاجمی ما حق مسلم نظام است.

وی افزود: ساخت انواع سامانهها و تجهیزات موشکی، رادارها، پهبادها، مراکز ارتباطی و تولید پدافندهای موشکی بلند و متوسط همه از اقتدار نیروهای مسلح ایران است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه، عنوان کرد: درود بر شما که به تذکرات رهبری معظم انقلاب اهتمام ورزیدید و به خواست خداوند متعال وحشتی درون دل دشمنان انقلاب و نظام ایجاد کردید.

آیتالله موحدی کرمانی در بخشی از بیانات خود به موضوع دیدار رئیس جمهور و هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب و خواستههای معظمله درباره حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت: ایشان در آن دیدار فرمودند «که چرا باید تئاتر یا فیلمی تولید شود که تیشه به ریشه ایمان جوانان ما بزند» و به عملکرد ضعیف دستگاههای فرهنگی در دوسطح آفندی و پدافندی اشاراتی داشتند.

خطیب نمازجمعه تهران در ادامه در موضوع مسئله امنیت در کشور اشاره کرد و گفت: منطقه را ناامنی فراگرفته و در کشورها امنیت اصلاً وجود ندارد، ولی بحمدالله کشور ما ایران از امنیت کامل برخوردار است.

آیتالله موحدی کرمانی در خطبههای اول خود به موضوع اهمیت دادن به تقوا در زندگی فردی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: انسانها گاهی در زندگی احساس میکنند که همه دربها به روی آنها بسته شده و مشکلاتشان حل نمیشود. قرآن راه را برای آنها باز کرده و بر تقوای الهی را حلال مشکلات آنها دانسته است.

وی افزود: باید در خود دقت کنید که ببینید چه شدهاست که همه دربها به روی شما بسته شده و مشکلاتتان حل نمیشود. باید خودتان را بررسی کنید که یقیناً مشکلی در روح و زندگیتان پدید آمده است.

خطیب نماز جمعه تهران در پایان افزود: زندگی امیرالمومنین علی (ع) و حضرت زهرا(س) بسیار زندگی شیرینی بود. چون زندگیشان منطبق با برنامههای دینی و اسلامی بود و ساده زیستی را اولویت خود می دانستند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار