تخریب ما را پیر نکرد، بعد از تخریب پیر شدیم

یکی بی‌چشم آمده بود، یکی بی دست و دیگری بی‌پا، تخریب‌چی‌هایی که در جنگ راه باز کرده بودند، راه دشمن را بسته بودند و مانع‌ها را از بین برده بودند دور هم جمع شده بودند و خاطرات را با هم مرور می‌کردند.
کد خبر: ۹۸۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱ - 02September 2016

تخریب ما را پیر نکرد، بعد از تخریب پیر شدیم

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از فارس، امروز عصر با همت ستاد یادواره شهدای تخریب استانهای فارس و بوشهر و همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس، پیشکسوتان، سرداران و چند تن از خانواده شهدای تخریبچی در جلسهای دور هم جمع شدند.

در این جلسه که در سالن همایشهای اداره حفظ آثار فارس برگزار شد، سردار رودکی، سردار ابراهیمی، سردار یداللهی، سردار محمودآبادی و تخریبچیهایی از لشکر  33 المهدی، لشکر 19 فجر، تیپ امام حسین(ع)، تیپ 46 المهدی، ناو تیپ امیرالمومنین، تیپ 313 انصار المهدی( عج)، تیپ احمد بن موسی و واحد مهندسی ارتش جمهوری اسلامی حضور یافتند.

این تخریبچیها گلایههای زیادی داشتند و عنوان کردند بعد از جنگ همه آنها را به فراموشی سپردند و هیچکس به یادشان نمیآورد. یکی از این شیرمردان تخریبچی در بین دوستان و همراهان خود عنوان کرد: ما در رده سازمانی جایگاهی نداریم و بودجهای به تخریب تعلق نمیگیرد و یادوارهها و برنامهها را با کمک و یاری دوستان انجام میدهیم.

دیگری که سالها معبر باز کرده بود و معبر زده بود گفت: بعد از جنگ تخریبچی ها را تخریب کردند و آنها را کنار گذاشتند و نقش آنها تدوین نشد که مردم آنها را بشناسند. تخریب را قسمت کوچکی از قسمت مهندسی دانستند و بعد از جنگ ما را به انتها رساندند.

تخریبچی دیگری از استان دلاوران، استان بوشهر سخنان همرزمش را ادامه داد: تازه بعد از خاطرهگویی در مراسمها مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان با کار ما آشنا میشوند. راستش تخریب نبود که ما را پیر کرد؛ بعد از تخریب پیرمان کردند. ما برای تخریبچیها حتی یک یادواره نمیتوانیم برگزار کنیم. ما وظیفه داریم که یاد گرفتههای دانشگاه جبهه و جنگ را به نسل کنونی منتقل کنیم. این کار نیاز به بودجه دارد و از سرداران تقاضا داریم این مسئله را در تهران مطرح کنند.

وی همچنین از عدم تدوین کتاب خاطرات تخریبچیها گفت و به مهجور ماندن ارتشیها اشاره و بیان کرد: یکی از همرزمان تخریبچی ارتشی دستش را از دست داد و ما از او خواستیم که به عقب برگردد؛ اما گفت که مگر حضرت عباس که دستش قطع شد ماموریتش را نیمهکاره رها کرد؟ من هنوز یک دست دیگر هم دارم، این حرف یک ارتشی بود، ارتشی که در اوایل جنگ دید خوبی نسبت به آنها نبود.

سردار لطفالله یداللهی جانشین لشکر المهدی به گلایههای آنان اینطور پاسخ داد: ما باید نصیحتپذیر باشیم و به پیام فرد توجه کنیم نه گوینده آن صحبت. امام میان خانوادههای شهدا سکوت میکرد چون معتقد بود آنها رسالت خود را انجام دادند و من در برابر آنها پاسخی ندارم و من هم الان در برابر شما پاسخی جز سکوت ندارم.

دیگر تخریبچی که در پرونده بعد از جنگ خود کارهای فرهنگی شایستهای داشت ابراز کرد: روزی که خط شکن بود شما پیشقراول بودید و هنوز هم جنگ تمام نشده و حضرت آقا فرمودند: من اگر رهبر نبودم مسئول فضای مجازی میشدم خب الان با توجه به حرف رهبر ما چه برنامهای داریم؟ این میدان را معبر بزنید و به جوانها بسپارید. ما برای جوانانمان چکار کردیم. مهمترین دین به گردن ما شهدا هستند و الان مهمترین خدمت بحث فرهنگی است.

در این جلسه که به دردودل و خاطرهگویی گذشت چشمها خیس شد و به خانواده جانبازها و بیان مشکلات آنها نیز پرداخته شد. در آخر سردار ابراهیمی گزارشی از کارهای اداره کل حفظ آثار فارس ارائه داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار