سردار کرمی:

ناجا فعالیت مستشاری ندارد/ برگزاری یادواره 1200 شهید یگان ویژه ناجا

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا گفت: یگان ویژه ناجا فعالیت مستشاری در کشورهای عراق و سوریه ندارد و فقط در قالب توافق‌هایی که با پلیس بین‌الملل دارد، فعالیت می‌کند.
کد خبر: ۹۹۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ - 04September 2016

ناجا فعالیت مستشاری ندارد/ برگزاری یادواره 1200 شهید یگان ویژه ناجا

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار حسن کرمی در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت در پیش بودن یادواره شهدای یگانهای ویژه ناجا برگزار شد، با اشاره به آمادگی نیروهای این یگان برای مقابله با انواع تهدیدات داخلی، اظهار داشت: آنچه باعث اقتدار بیشتر ما میشود، مردمپایه بودن و بهرهگیری از تجربیات همرزمان خود در دوران دفاع مقدس است؛ زیرا دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی است که میتوانیم از آن برای عرصههای مختلف بهره ببریم.

وی با تأکید بر اینکه با اتکاء به گنجینه دفاع مقدس، اقتدار و توانمندی ما دو چندان میشود، بیان کرد: یگان ویژه ناجا که بر پایه لشکر 28 روحالله کمیتههای انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس شکل گرفته، به دنبال آن است تا برنامههای آموزشی خود را با روش همرزمان خود در دوران دفاع مقدس تکمیل کند.

سردار کرمی ادامه داد: بر این اساس یگان ویژه ناجا از سال 92 با تشکیل دبیرخانه «یاد یاران»، بر آن شد تا برای زنده نگهداشتن حماسهآفرینیهای پاسداران کمیتههای انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی و حضور در جنوب شرق کشور، یادواره هزار و 200 شهید یگان ویژه ناجا را برگزار کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه تاکنون حضور و نقش پاسداران کمیتههای انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس مغفول مانده است، عنوان کرد: لشکر 28 روحالله کمیتههای انقلاب اسلامی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند، پس از اتمام جنگ تحمیلی برای ادامه ماموریت، به جنوب شرق کشور اعزام شدند؛ تا اینکه با شکلگیری ناجا، این لشکر مبنای ساماندهی یگانهای ویژه ناجا شد.

فرمانده یگانهای ویژه ناجا در ادامه افزود: بر این اساس برای زنده نگهداشتن نقش کمیتههای انقلاب اسلامی در تداوم انقلاب اسلامی، برگزاری یادواره شهدای یگانهای ویژه ناجا پیشبینی شد؛ که تاکنون هشت یادواره استانی برگزار شده، و اجلاسیه نهایی آن پنجشنبه 18 شهریور ساعت 9 صبح در محل ستاد فرماندهی این یگان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد هزار و 102 شهید مربوط به دوران دفاع مقدس و مابقی برای دوران پس از اتمام جنگ تحمیلی است، درباره فعالیتهای این یگان تصریح کرد: یکی از مأموریتهای این یگان مقابله با گروگانگیری و فعالیتهای تروریستی است؛ به همین منظور از ابتدای سال جاری تاکنون پنج مورد گروگانگیری و مقابله با فعالیتهای تروریستی صورت گرفته است.

سردار کرمی تنها فعالیت ضدتروریستی این یگان در سال جاری را به هلاکت رساندن تیم تروریستی که اخیرا در کرمانشاه صورت گرفت، عنوان کرد و گفت: در این عملیات با شناسایی محل اختفای یک تیم تروریستی در کرمانشاه توسط وزارت اطلاعات، یک واحد از نیروهای «نوپو» یگان ویژه پاسداران ناجا به محل اعزام شدند و توانستند سه نفر از اعضای این تیم را به هلاکت برسانند.

وی سپس با تأکید بر اینکه تاکنون هیچ گروگانگیری سیاسی در کشور نداشتیم، درباره فعالیت این یگان در اربعین حسینی(ع)، اظهار داشت: امسال برای اربعین حسینی(ع) پیشبینی کردیم هشت واحد از یگانهای ویژه ناجا برای کمک به سایر بخشهای نیروی انتظامی، بهکارگیری شوند.

فرمانده یگانهای ویژه ناجا همچنین بیان کرد: یگان ویژه پاسداران ناجا هیچ فعالیت مستشاری در کشورهای عراق و سوریه ندارد و فقط در قالب توافقنامههایی که با پلیس بینالملل برای انتقال تجربه و آموزش، آن هم بر اساس معاهدهها و قراردادهای فیمابین دارد، فعالیت میکند.

سردار کرمی در پایان با بیان اینکه تجهیزات این یگان بیشتر جنبه بازدارندگی دارد، گفت: بیش از 95 درصد تجهیزات بکارگیری شده توسط این یگان، محصول تولید داخل است؛ که از کیفیت بالایی هم برخوردارند؛ به نحوی که قابلیت صادرات را دارند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار