در جلسه مدیرکل حفظ آثار قم با رئیس پردیس فارابی مطرح شد؛

لزوم توجه بیشتر به ارائه درس «آشنایی با دفاع مقدس» در واحدهای درسی دانشجویان

توجه جدی به ارائه درس «آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس» در انتخاب واحد دانشجویان در جلسه مدیرکل حفظ آثار قم با رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران مورد تاکید قرار گرفت.
کد خبر: ۹۹۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰ - 05September 2016

لزوم توجه بیشتر به ارائه درس «آشنایی با دفاع مقدس» در واحدهای درسی دانشجویان

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم طی سخنانی در جلسه مسئولان پردیس فارابی دانشگاه تهران گفت: آن چیزی که موجب ماندگاری هر اثری بخصوص آثار مرتبط با دفاع مقدس می شود، استفاده از ابزار هنر و علم است.

وی به ماموریت های این اداره کل در راستای حمایت از پایان نامه های دانشجویی و تالیف کتب مرتبط با دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: برگزاری اردوهای راهیان نور دانشجویی، بازدید از موزه های دفاع مقدس و کتابخانه های تخصصی فرهنگ ایثار و شهادت و نیز ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس از دیگر عوامل ایجاد انگیزه و علاقه در دانشجویان در راستای استمرار فرهنگ دفاع مقدس می باشد.

جندقی رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران نیز در این جلسه، تشکیل کمیته علمی پژوهشی برای ایجاد جذابیت در درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس را مورد تاکید قرار داد.

حسن زارعی متین رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری و نویسنده کتاب "مدیریت شهید زین الدین"، نیز ابراز کرد: در حوزه دفاع مقدس کار ماندگاری نداریم یا اگر هست، استمرار ندارد و ضرورتا بایستی از پایان نامه هایی با موضوعات اقتصاد مقاومتی و دفاع مقدس، در جهت انتقال سرمایه های اجتماعی و روانشناختی استفاده کنیم.

حجت الاسلام علیزاده جانشین سازمان بسیج اساتید دانشگاه در استان قم نیز با اشاره به این موضوع که صرفا نباید به پایان نامه ها اکتفا شود، ابراز کرد: هر جا به تجربه های برآمده از متن دفاع مقدس تکیه کردیم، موفق بودیم و در این راستا حتی باید به طرح های کاربردی استادان نیز بها داده شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در همه عرصه ها معتقد به حرکت و تفکر جهادی هستند، خاطرنشان ساخت: ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس فرصت مغتنمی است که دانشگاه در راستای یک حرکت علمی جهادی و با تکیه بر مفاهیم این درس نه به عنوان یک کار علمی بلکه به عنوان یک حرکت مجاهدانه، به توفیقات مضاعفی دست یابد.

به گفته سید محمد قاسمی معاون تحقیقات و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، انتخاب درس آشنایی با معارف دفاع مقدس از سوی دانشجویان، اختیاری است اما اصولا این درس در برخی دانشگاه ها در معرض دید دانشجویان قرار داده نمی شود و لذا قرار است در جلساتی با مسئولان وزارت علوم، موضوع ارائه اجباری آن از سوی دانشگاه ها در کنار انتخاب اختیاری آن از سوی دانشجویان، مورد تاکید قرار داده شود.

در این جلسه، حکم ریاست هیئت امنای حرم شهید گمنام پردیس فارابی از سوی حسینی مدیرکل حفظ آثار قم و دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس به جندقی رئیس پردیس فارابی اعطا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار