تهیه‌کننده مجموعه پویانمایی «داستان عاشورا» خبرداد؛

«حسین یاری» روایتگر مجموعه پویانمایی «داستان عاشورا»

تهیه‌کننده مجموعه پویانمایی «داستان عاشورا» گفت: «حسین یاری»، بازیگر سینما و تلویزیون روایتگر مجموعه پویانمایی «داستان عاشورا» خواهد بود.
کد خبر: ۹۹۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ - 05September 2016

«حسین یاری» روایتگر مجموعه پویانمایی «داستان عاشورا»

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «محمدمهدی مشکوری»، تهیهکننده مجموعه پویانمایی «داستان عاشورا»، با اشاره به اقتباس این مجموعه پویانمایی از کتاب کمیک استریپ «داستان عاشورا» اظهارداشت: این کتاب به نویسندگی حجتالاسلام و المسلمین «محمدسعید بهمنپور» و تصویرگری هنرمند قابل، استاد «پرویز اقبالی» تالیف شده و اقتباسی دقیق از مقتل «لهوف» نوشته سید بن طاووس است که از این جهت، یک داستان تاریخی مستند و دقیق محسوب میشود.

مشکوری ادامه داد: مطابقت با اسناد تاریخی و همچنین تصویرگری ارزشمند با تکنیک منحصربهفرد تلفیق هنر مینیاتور و هنر کمیکاستریپ، دو ویژگی مهم کتاب «داستان عاشورا» بود که سبب شد اندیشه تبدیل این کتاب به انیمیشن شکل بگیرد.

وی گفت: مجموعه پویانمایی داستان عاشورا در قالب چهار قسمت دوازده دقیقهای و با تکنیک «موشن کمیک» بر اساس تصویر و متن موجود در کتاب، آفریده میشود و صداپیشگی راوی مجموعه را، «حسین یاری»، هنرمند محبوب کشوربرعهده گرفته است.

تهیهکننده مجموعه پویانمایی داستان عاشورا افزود: کارگردانی این پویانمایی توسط «میثم حسنی» صورت می گیرد که کارگردانی مجموعههای دا، نورالدین فرزند ایران و یکی از چهار نفر را در کارنامه خود دارد.

مشکوری تاکید کرد: تولید انیمیشن داستان عاشورا از ابتدای مرداد ماه در مرکز اوج کودک و نوجوان آغاز شده و تا پایان شهریور ماه به سرانجام می رسد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار