افخم:

دوری از افراطی‌گری و نژاد پرستی راهی برای تحقق شعار سازمان ملل است

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان دوری از افراطی‌گری و نژاد پرستی را راهی برای تحقق شعار سازمان ملل دانست.
کد خبر: ۲۸۷۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴ - 21September 2014

دوری از افراطی‌گری و نژاد پرستی راهی برای تحقق شعار سازمان ملل است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از وزارت امور خارجه، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: اعتدال و میانهروی و دوری از افراطیگری و نژادپرستی اصلیترین پیشنهاد برای تحقق شعار امسال سازمانملل به حساب میآید.

مرضیه افخم در یادداشتی در خصوص تحقق شعار امسال سازمانملل مبنی بر "حق ملتها بر صلح" اظهار کرد: دوری از افراطیگری و نژادپرستی و در عین حال میانهروی احترام به ارزشهای ملتهای جهان، اصلیترین پیشنهاد ایران برای تحقق این شعار میباشد.

وی گفت: در شرایط فعلی که گروههای تروریستی با حمایت برخی از قدرتهای جهانی انواع و اقسام جنایات را مرتکب میشوند و یا رژیم صهیونیستی در غزه دست به یک کشتار عظیم میزند، نیاز به میانهروی و دوری از افراطیگری بیش از گذشته احساس میشود.

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان مجمع عمومی سازمان ملل را بهترین فرصت برای مقابله با پدیده گفتمان افراطیگری دانست و خاطرنشان کرد: سازمان ملل متحد به عنوان مهمترین نهاد بینالمللی در جهان با توجه به ابزارهایی که در اختیار دارد در مجمع عمومی میتواند بهترین نوع برخورد را با گفتمان تندروی برقرار سازد.

افخم در پایان هدف انقلاب اسلامی ایران را در طول 35 سال اخیر در وهله اول صلح برای تمامی ملتهای جهان دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران همواره از صلح و ثبات برای ملتهای دنیا حمایت و پشتیبانی کرده و به دنبال حمایت از مظلومین در سراسر جهان بوده است.

انتهای پیام/



نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار