ظریف پس از دیدار با اشتون:

برنامه نظامی ما ارتباطی با مذاکرات هسته ای ندارد

وزیر امور خارجه کشورمان پس از پایان شام کاری با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: برنامه نظامی و موشکی ایران ارتباطی با مذاکرات هسته ای جاری ندارد و گفتگو در این موضوع خط قرمز ما محسوب می شود.
کد خبر: ۱۱۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۴ - 18February 2014

برنامه نظامی ما ارتباطی با مذاکرات هسته ای ندارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، پس از ورود هیئت های مذاکره کننده ایران و گروه 1+5 به اتریش، دور جدید مذاکرات هسته ای میان ایران و این کشورها در وین پایتخت اتریش در شب گذشته و با برگزاری شام کاری محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رئیس تیم مذاکره کننده 1+5 آغاز شد.

لازم به ذکر است پس از دیدار امروز ظریف با همتای اتریشی خود و رئیس جمهور این کشور، دور جدید مذاکرات با همه اعضای گروه 1+5 به ریاست ظریف و اشتون از ساعت 11 امروز به وقت وین آغاز می شود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشتون در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوالی در رابطه با جایگاه برنامه موشکی ایران در مذاکرات کنونی گفت: برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است ولی برنامه موشکی و نظامی ایران جایگاهی در مذاکرات هسته ای ندارد چرا که موضوع جداگانه ای است و از جمله خطوط قرمز ایران محسوب می شود.

شایان ذکر است نشست امروز اولین دور از مذاکرات طرفین برای دستیابی به چارچوب و توافقی جامع و نهایی در مورد برنامه هستهای صلحآمیز کشورمان است. این مذاکرات دنباله مذاکرات هسته ای چند ماه اخیر کشورمان و کشورهای غربی است که در پی دستیابی به یک راه حل جامع می باشند. پیش از این، ایران و کشورهای 1+5 سوم آذر گذشته توافقنامه موقت ششماههای موسوم به "برنامه اقدام مشترک" را منعقد کردند که بر اساس آن، ایران بخشهایی از برنامه هستهای خود را متوقف کرده و در مقابل برخی تحریمهای اعمالی علیه کشورمان بهطور موقت تعلیق میشود. این توافقنامه موقت از تاریخ 30 دی بهطور رسمی اجرایی شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار