ظریف با آمانو دیدار کرد/ مذاکرات ایران و 1+5 آغاز شد

پس از دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی، مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸ - 18February 2014

ظریف با آمانو دیدار کرد/ مذاکرات ایران و 1+5 آغاز شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران در ادامه دیدارهای دوجانبه خود، صبح امروز به دیدار "یوکیو آمانو" رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی رفت و پس از آن، مذاکرات میان ایران و هیئت های گروه 1+5 به ریاست ظریف و کاترین اشتون آغاز شد.

ظریف بعد از دیدار دوجانبه با معاون وزیر خارجه روسیه و وزیر خارجه و رئیس جمهور اتریش به دیدار آمانو رفت و طرفین در این دیدار در مورد برنامه هسته ای کشورمان و چگونگی همکاری های ایران و آزانس تبادل نظر کردند.

گفتنی است قرار است طی روزهای آتی، آژانس گزارشی از فعالیت های هسته ای ایران منتشر کند که اولین گزارش آن بعد از اجرای توافق ژنو به شمار می رود و دارای اهمیت زیادی است.

اما بعد از دیدارهای دوجانبه وزیر خارجه کشورمان و طبق برنامه از پیش تعیین شده، مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 با حضور تیم مذاکره کننده کشورمان به ریاست ظریف و هیئت های مذاکره کننده پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان به ریاست کاترین اشتون در ساعت 11 به وقت وین (13:30 به وقت تهران) آغاز شد.

طرفین در این مذاکرات در پی تعیین ساختار و چارچوب کلی گفتگوهای آینده برای کسب توافق نهایی هستند.

لازم به ذکر است پس از نشست جاری، قرار است هیئت مذاکره کننده کشورمان در بعدازظهر امروز نشستی دیگری را به ریاست "سید عباس عراقچی" با هیئت های نمایندگی کشورهای گروه 1+5 برگزار کند.
 

نظر شما
پربیننده ها