دریادار سیاری عنوان کرد

ورود ناوگروه بیست‌ونهم نداجا به دریای سرخ

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: حضور در اقیانوس اطلس جزو برنامه کاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲ - 22February 2014

ورود ناوگروه بیست‌ونهم نداجا به دریای سرخ

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر دریادار حبیبالله سیاری در حاشیه سفر خود به گیلان برنامه اصلی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران را ارتقای توان رزمی دانست و اظهار کرد: نیروی دریایی باید به آن حد از قدرت برسد تا بتواند در تمام آبهای محدوده مرزهای جمهوری اسلامی ایران با اقتدار از منافع و منابع نظام اسلامی دفاع کند.

پرورش نیروی انسانی در  نیروی دریایی ارتش
 
وی به دفاع نیروی دریایی ارتش از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پهنه آبهای خلیج همیشه فارس و دریای عمان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ارتقای توان رزمی نیازمند پرورش نیروی انسانی مورد نیاز است.
 
سیاری نیروی انسانی را سرمایه هر دستگاهی خواند و بیان کرد: نیروی انسانی مورد نیاز نیروی دریایی ارتش از بین جوانان بسیار شایسته در کشور انتخاب میشود.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش به آموزش نیروی انسانی این نیرو در آموزش تخصصهای دریایی رشت، تکاوران دریایی در منجیل و دانشگاه امام خمینی(ره) در نوشهر اشاره کرد و افزود: نیروی انسانی با آموزش در مراکز آموزشی مذکور جذب نیروی دریایی ارتش میشوند.
 
وی با بیان اینکه تمام تخصصهای نیروی دریایی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در خارج از کشور انجام میشد، تصریح کرد: امروز آموزش کارکنان با کیفیت و استاندارد بالای جهانی به منظور هدایت ناوگان نیروی دریایی ارتش در آبهای آزاد در داخل کشور انجام میشود.
 
ساخت تجهیزات نیروی دریایی در داخل کشور
 
سیاری تهیه تجهیزات مورد نیاز را از جمله برنامههای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: اگر میخواهیم در دریا حضور داشته باشیم باید تجهیزات بهروز بهکارگیری شود.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید براینکه بدون ناوگانی که شرایط مناسب برای ماندگاری در دریاهای آزاد را داشته باشد نمیتوان در اقیانوسها حضور پیدا کرد، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران اکنون به این توانمندی رسیده است که ناوشکن، زیردریایی و موشکانداز را در داخل کشور تولید میکند.
 
حضور در دریا نیازمند تاکتیک و تکنیک است
 
وی بر تاکنیک و تکنیکهای مورد نیاز برای حضور در دریا تاکید کرد و افزود: تاکتیکها و تکنیکها اکنون در نیروی دریایی ارتش بهخوبی در حال انجام است.
 
سیاری با بیان اینکه حضور در دریاهای آزاد برای نشان دادن اقتدار و توانمندی نظام اسلامی طبق تدابیر فرماندهی معظم کل قوا انجام شده است، خاطرنشان کرد: سالهای گذشته پیشرفت قابل ملاحظهای برای حضور در آبهای آزاد داشتیم و توانستیم توانمندی ایران اسلامی را نشان دهیم.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش به نمایش اقتدار و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در عرصه آبهای بینالمللی اشاره کرد و گفت: به صورت مستمر در دریاهای آزاد حضور داریم و با انجام رزمایشهای تخصصی توان خود را ارتقا میدهیم.
 
وی با اشاره به آزمایش سلاحها در رزمایشها، اظهار کرد: رزمایشها به منظور انتقال تجربه انجام میشود و این امر توان مناسب نظامی برای دفاع را ایجاد میکند.
 
سیاری انجام رزمایشها را به صورت مستمر دانست و بیان کرد: بعضی از رزمایشها رسانهای میشود و در بعضی از مواقع رسانهای نمیشود.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید براینکه به صورت مستمر در منطقه حضور داریم، تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای نشان دادن اقتدار نظام اسلامی و برقراری امنیت در عرصه دریاها حضور دارد.
 
برقراری امنیت خطوط کشتیرانی به عهده نیروی دریایی است
 
وی برقراری امنیت خطوط کشتیرانی را به عهده نیروی دریایی ذکر کرد و یادآور شد: ناامنی گستردهای در خلیج عدن برای کشتیهای تجاری و نفتکشها به دلیل وجود دزدان دریایی وجود دارد و نیروی دریایی ارتش با قدرت و اقتدار امنیت را در این منطقه برقرار کرده است.
 
سیاری با بیان اینکه اقدامها و عملیاتهای انجام شده بعضی از مواقع مورد توجه رسانه است، اظهار کرد: مردم اقتدار نظام اسلامی را دوست دارند و حضور در عرصه دریاها سبب اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی براینکه مظهر اقتدار ملت در دریا نیروی دریایی است، اشاره کرد و افزود: انتظار داریم حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش در دریاهای آزاد بیشتر به آگاهی مردم برسد.
 
بیستونهمین ناوگروه ارتش وارد دریای سرخ شد
 
وی با اشاره به حرکت ناوگروه بیستونهم نیروی دریایی ارتش به طرف خلیج عدن، بیان کرد: ناوگروه مذکور اکنون وارد دریای سرخ شده است.
 
سیاری به حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش در اقیانوس آرام اشاره کرد و گفت: فروردین امسال ناوگروه ارتش به دریای چین اعزام شد.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش ناوگروه مذکور را سنگین خواند و یادآور شد: همراهی زیردریایی با ناوگروهها برای کشورهای دنیا جالب است.
 
وی با بیان اینکه ایران اسلامی پس از 35 سال اعمال تحریمها میتواند زیردریایی به آبهای آزاد اعزام کند، تصریح کرد: زیردریاییهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریاهای آزاد گشتزنی میکنند.
 
سیاری به اعزام ناوگروه بیستوهشتم به اقیانوس هند جنوبی اشاره کرد و گفت: ناوگروه مذکور زیر مدار 10 درجه و زیر خط استوا دریانوردی کرد.
 
حضور در اقیانوس اطلس جزو برنامه کاری نیروی دریایی ارتش است
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید براینکه حضور در اقیانوس اطلس جزو برنامه کاری این نیرو است، اظهار کرد: امر مذکور انجام میشود.
 
وی با اشاره به بعضی از برداشتها و ابهامها مبنی بر حضور نیروی دریایی ارتش ایران در اقیانوس اطلس، خاطرنشان کرد: دوسوم کره زمین آب است و 80 درصد آن آبهای آزاد محسوب میشود.
 
سیاری به حضور تمام کشورها در آبهای آزاد اشاره کرد و یادآور شد: هماهنگونه که کشورهای فرا منطقهای اکنون در آبهای آزاد در دریای عمان و خیلج فارس حضور دارند و به هیچ عنوان اجازه ورود به آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران را نمیدهیم، ما نیز میتوانیم بدون اینکه وارد آبهای سرزمینی کشور دیگری شویم در آبهای آزاد دنیا حضور داشته باشیم.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه حق حضور در قطب شمال، قطب جنوب و اقیانوسهای اطلس، آرام، هند و ... هر جای دنیا که آبهای آزاد باشد را داریم، تصریح کرد: فرماندهی معظم کل قوا فرمودند اهل تعدی و تجاوز به مرزهای آبی دیگران نیستیم اما آبهای آزاد متعلق به تمام دنیاست و اهل حضور هستیم.
 
الحاق ناوشکن دماوند به نیروی دریایی ارتش
 
وی از الحاق ناوشکن دماوند بهزودی به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد و بیان کرد: سالهای آینده برنامههای مهمی داریم و خبرهای خوبی در زمینه زیردریاییها اعلام میشود.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار