یادداشت؛

هفتم آذر گواه اقتدار نیروی دریایی است

با توکل به خدا و ادامه دادن راه امام حسین (ع) و با استفاده از نخبگان داخلی به اقتداری تحسین برانگیز دست خواهیم یافت تا مورد خشم دشمنان و توجه مقام معظم رهبری قرار گیرد.
کد خبر: ۶۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۹ - 28November 2013

هفتم آذر گواه اقتدار نیروی دریایی است

خبرگزاری دفاع مقدس – طیبه کرانی: هر آنچه که تا به امروز در مورد عملیاتهای نیروی دریایی شنیدهایم قطره ای است از دریای بی کران دلاوریهای دلاور مردانی که در دوران 8 سال دفاع مقدس و بعد از آن تا کنون انجام گرفته است. حال برای یاد کردن از رشادت های این یگان غیور و همیشه در صحنه، به چند نمونه از فعالیتهای آنان میپردازیم که امیدواریم در راه سیدالشهدا (ع) که شعار نیروی دریایی است قدمی برداریم.

اولین فعالیت رسمی و دفاع بی نظیر نیروی دریایی در خرمشهر شکل گرفت؛ خرمشهر هرگز 34 روز جان فشانی های مردان دریادل نیروی دریایی را از یاد نخواهد برد.

عراق تا دندان مسلح با تمام قوا آمده بود تا در عرض سه روز خرمشهر را فتح نماید و رودهای کارون را از آن خود کند و باور نداشت که نیروهای مسلح ایران با این قدرت و مقاومت درسی به او بدهند که هرگز از ذهن رژیم بعثی عراق پاک نشود.

فعالیتهای نیروی دریایی به دفاع ختم نشد، بلکه با حراست از مرزهای آبی، در عملیاتهای ما نقش اطلاعاتی قوی را ایفا کرد و با استفاده از دیدهبانیهای شبانه در نقاط برون مرزی به ما اطلاعات کامل و صحیح را میرساندند.

نتیجه این دیده بانیهای شبانه روزی افراد لایق نیروی دریایی این شد که در تاریخ 20 بهمن ماه سال 64 شبه جزیره فاو را تصرف کنند و اشغال فاو، تهدیدی بالقوه برای بصره بود که این مسئله تمام ادعای دشمن و روحیهٔ شکست ناپذیر دشمن را با رشادتها و شهادتهایشان در هم شکستند.

این پیروزی به حدی در روحیه رزمندگان ما تأثیر گذار بود که بزرگترین پایانههای نفتی عراق را منهدم نمودند و پس از خلق این حماسه به رهگیری و تفتیش کشتیهای تجاری که به آن مشکوک میشدند، میپرداختند. البته ناگفته نماند که دشمن سعی بر ناامن نشان دادن خطوط دریایی ما را داشت؛ اما با خنثی شدن نقشه های دشمن این امر نیز خود به خود کنسل شد.

با از خود گذاشتگی های بزرگمردان دریایی نیروی دریایی دشمن هرگز نتوانست به مرزهای آبی ما دست پیدا کند و آرزوی وارد شدن از مرزهای آبی کشورمان را به گور برد و کنترل کامل خلیج فارس برای همیشه در اختیار نیروی دریایی ایران قرار گرفت.

نیروی دریایی ارتش با توکل به خدا و ادامه دادن راه امام حسین (ع) و با استفاده از نخبگان داخلی به اقتداری تحسین برانگیز دست خواهد یافت تا مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گیرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار