اجمالی/ رئیس جمهور در جمع مدیران وزارت دفاع

وظیفه دفاع از اهداف و منافع ملی به‌عهده همه مردم است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی تاکید کرد: نیروهای مسلح باید بگونه ای عمل کنند که فکر دشمن، نقشه دشمن، کردار دشمن، رفتار دشمن را عوض کنند که ما نام این را بازدارندگی می گذاریم.
کد خبر: ۱۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵ - 01March 2014

وظیفه دفاع از اهداف و منافع ملی به‌عهده همه مردم است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلاموالمسلمین حسن روحانی با حضور در جمع مدیران وزارت دفاع با اشاره به موضوع امنیت به عنوان بزرگترین پایه برای آرامش و  توسعه کشور گفت: بدون امنیت هیچ حرکت مهمی در یک جامعه تقریبا امکان پذیر نیست و اگر هم باشد با هزینه بسیار گزاف همراه خواهد بود.

وی افزود: نیروهای مسلح صف مقدم دفاع از کشورهستند و وظیفه پشتیبانی از نیروهای مسلح برعهده وزارت دفاع است. نیروهای مسلح باید بدون دغدغه خاطر، برای نیازمندی های ضروریشان،چه نیازمندی جنگ و چه نیازمندی زندگی شخصی دغدغه خاطر نداشته باشند و وظیفه رفع این دغدغه را وزارت دفاع برعهده دارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: البته دفاع از اهداف و منافع ملی، به عهده یک ارگان و بخش از جامعه نیست. این تنها نیروهای مسلح نیستند که از کشور دفاع می کنند. همه باید دست به دست هم دهیم. دیپلماسی و وزارت خارجه ما و همه آنها که در روابط خارجی تلاش میکنند، سربازان  مدافع از کشور و صیانت از ارزشهای ملی و دینی ما هستند. تمام بخش های فرهنگی هم این وظیفه را برعهده دارند و  حتی انگیزه لازم را به نیروهای مسلح میدهند.

روحانی با اشاره به نقش هنرمندان برای ایجاد زمینههای لازم برای دفاع از کشور گفت: دفاع به دوش همه ماست اما اگر خدایی نکرده دشمن تهدیدش را عملی کند، صف مقدم نیروهای مسلح ما هستند.

روحانی افزود: نیروهای مسلح باید بگونه ای عمل کنند که فکر دشمن، نقشه دشمن، کردار دشمن، رفتار دشمن را عوض کنند که ما نام این را بازدارندگی می گذاریم. نیروهای مسلح ما و بخش دفاع  کشور باید بازدارنده باشند، کاری کنند تهدید عملی نشود. البته اگر عملی شود که ممکن است به خاطر اشتباه محاسباتی دشمن پیش بیاید؛ مطمئن باشید این اشتباه محاسبه دشمن را به بد دردی دچار خواهد کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما باید در قدم اول، بازدارندگی را به وجود آوریم. بازدارندگی یک بخشش همین تجهیزات است. همه ی اینهایی که وزیر محترم دفاع اشاره کردند، همانی که قرآن به ما می گوید: و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه. از پیامبر سوال کردند قوه چیست؟ فرمود الرمی. رمی یعنی چیزی که شما پرتاب کنید. یک وقت با دشمن  مواجه می شوید و به اصطلاح جنگ تن به تن می دهی، وقتی از دور چیزی پرتاب میکنی، آن می شود رمی. الان شده موشک. موشکهای هوا به زمین و زمین به زمین و سطح به سطح. حتی پدافند هوایی خودش نوعی رمی است. همه پهپادها و وسایلی که رویش سوار می شود همهاش رمی است. 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار