سردار دهقان:

تجهیز موشکی شناورهای سطحی و زیرسطحی در دستور کار وزارت دفاع است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در حوزه صنایع فضایی، همه زنجیره فضایی از جمله ایستگاه‌های زمینی، توان مدیریت ماهواره در مدار، سامانه‌های پرتاب و ساخت ماهواره را در اختیار داریم.
کد خبر: ۱۲۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷ - 01March 2014

تجهیز موشکی شناورهای سطحی و زیرسطحی در دستور کار وزارت دفاع است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "حسین دهقان" وزیر دفاع در همایش مدیران ارشد وزارت دفاع که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: صنایع دفاعی کشور از زیرساختها، نیروی انسانی دانشمند و فناوریهای پیشرفتهای برخوردار و قادر است همه نیازمندیهای نیروهای مسلح را در مواجهه با یک تهدید ناهمطراز به شکل موفق پاسخ دهد.

وی افزود: حماسه سیاسی امسال با حضور مردم در انتخابات ۲۴ فروردین محقق شد و دولت گامهای جدی را در تحقق این شعار بر میدارد.

وزیر دفاع ادامه داد: در زمینه تحقق حماسه اقتصادی نیز دولت گامهای مؤثری برداشته و برای تقویت بنیانهای درونی به منظور افزایش اقتدار کوشیده است و با عزم و اراده دولت همپای ملت، حماسه اقتصادی نیز محقق خواهد شد.

دهقان تصریح کرد: ظرفیت کوتاه کردن بازه زمانی ایده تا محصول هماکنون ۴ تا ۵ سال است، که میخواهیم آن را به 2.5 سال برسانیم.

وی گفت: امروز در همه زمینهها از جمله تولید موشکهای زمین به هوا، هوا به زمین، زمین به زمین، دریایی، توانایی لازم را داریم.

دهقان افزود: آنچه در این زمینه برای ما اهمیت دارد، افزایش برد، دقت و مقابله آنها با تهاجم راداری، رادارگریزی آنها است.

وزیر دفاع اظهار کرد: در حوزه صنایع دریایی، شناورهای سطحی و زیرسطحی در کلاسهای مختلف و تسلیح آنها به سامانههای موشکی را در دستور کار قرار دادهایم.

دهقان افزود: در حوزه صنایع هوایی، موفق به تعمیر اساسی همه پرندههای شرقی و غربی موجود شدهایم و قادریم انواع هواپیماهای غیرنظامی را تعمیر کنیم.

وی در ادامه گفت: در برخی از قطعات و مواد مشکلاتی وجود دارد که در دو سه سال گذشته گامهای بلندی برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز برداشتهایم و باقی نیازها نیز در این زمینه در دو سه سال آینده برطرف خواهد شد.

دهقان افزود: در حوزه صنایع فضایی، همه زنجیره فضایی را از جمله ایستگاههای زمینی، توان مدیریت ماهواره در مدار، سامانههای پرتاب و ساخت ماهواره را در اختیار داریم و انشاءالله در آینده سطوح پرتاب را افزایش خواهیم داد.

نظر شما
پربیننده ها