بشار الجعفری:

تحولات جاری در سوریه، جنگی علیه روسیه، ایران و چین است

بشار الجعفری رویدادهای جاری در سوریه را جنگی علیه روسیه و ایران و چین توصیف کرد و گفت که برخی از کشورهای عربی از سوریه عذرخواهی کرده و متعهد شده‌اند که اشتباه‌های گذشته را تکرار نکنند.
کد خبر: ۱۲۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۴ - 03March 2014

تحولات جاری در سوریه، جنگی علیه روسیه، ایران و چین است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: آنچه در سوریه در جریان است، جنگی علیه روسیه و ایران و چین میباشد و سوریه هزینه حمایت از مسئله فلسطین را میپردازد و غرب میخواهد که به طور نهایی از فلسطین دست برداشته شود و اگر سوریه اینکار را قبول میکرد، یک شبه همه چیز(علیه سوریه) متوقف میشد.

وی در جمع شماری از سوریهای مقیم شهر بروکلین در نیویورک اطمینان داد که اوضاع با یاری توانمندی ارتش و هوشیاری مردم و فرایند آشتی به سرعت و به خوبی پیش میرود.

بشار الجعفری درباره جبهه درعا و تهدید به آغاز حملهای از این منطقه علیه ارتش سوریه گفت: این جبهه ساختگی است.

وی درباره افراد مسلح در سوریه گفت: وقتی دیدیم که اسرائیل زخمیهای آنها را درمان میکند، فهمیدیم که آنها دستور گرفتهاند تا با هرگونه راه حل سیاسی در ژنو مخالفت کنند.

بشار الجعفری مسئولان سازمان ملل را متهم کرد که آنها به جای اینکه نماینده جامعه بینالمللی باشند، نمایندگی کشورهایی را برعهده دارند که وابسته به آنها میباشند.

وی از وجود بیداری عربی در خارج از چارچوب کشورهای عرب حوزه خلیج فارس سخن گفت که دامنه آن در حال گسترش است و افزود: برخی کشورهای عربی ارسال پیام عذرخواهی به سوریه را آغاز کرده و متعهد میشوند که اشتباههای سه سال گذشته را تکرار نکنند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار