با واگذاری کرسی سوریه در اتحادیه عرب به معارضان دولتی مخالفت شد

در پی مخالفت دو کشور عربی عراق و الجزایر، شورشیان سوریه بار دیگر نتوانستند کرسی سوریه را در اتحادیه عرب تصاحب کنند.
کد خبر: ۱۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۸ - 10March 2014

با واگذاری کرسی سوریه در اتحادیه عرب به معارضان دولتی مخالفت شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از خبرگزاری فرانسه، در شرایطی که از زمان  آغاز بحران سوریه، بیشتر کشورهای عربی به رهبری عربستان تلاش داشته اند کرسی دولت سوریه را به مخالفان دولتی واگذار کنند، این موضوع به دلیل مخالفت چند کشور عربی دیگر هنوز محقق نشده و در نشست اخیر نیز با مخالفت عراق و الجزایر مواجه شد.

کشورهای عربی نظیر عربستان، قطر، امارات و چند کشور عربی دیگر از زمان آغاز بحران سوریه با تعلیق عضویت دولت سوریه در اتحادیه عرب تلاش داشته اند کرسی این دولت را به مخالفان آن واگذار کنند تا فشار دیپلماتیک علیه دولت سوریه را در کنار فشارهای سیاسی و نظامی افزایش دهند، ولی به دلیل وجود مخالفت هایی در میان دیگر اعضای اتحادیه عرب، شورشیان هنوز موفق به کسب کرسی دولت سوریه در این اتحادیه نشده اند.

در واقع با وجود خالی بودن کرسی سوریه در اتحادیه عرب طی بیش از دو سال اخیر، مخالفان سوریه تنها توانسته اند در نشست های حاشیه ای این اتحادیه شرکت داشته و هنوز به نمایندگی از سوریه در نشست های این اتحادیه شرکت نکرده اند.

از موضوعات قابل توجه دیگر در نشست اخیر اتحادیه عرب به اختلافات عربستان و چند کشور دیگر با قطر بر می گردد؛ به گونه ای که برخی از اعضای این اتحادیه از بی نتیجه بودن نشست های آن و حتی فروپاشی این نهاد منطقه ای تحت تاثیر این اتحادیه خبر داده اند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار