با صدور بیانیه پایانی آشکار شد

بی توجهی اتحادیه عرب به کشتار مردم در سوریه، بحرین و مصر

اتحادیه عرب با وجود بحث و جدل در مورد موضوعات مختلف منطقه، در بیانیه پایانی نشست اخیر خود اشاره ای به کشتار مردم در کشورهای عربی نظیر سوریه، بحرین و مصر نکرد.
کد خبر: ۱۳۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۳ - 10March 2014

بی توجهی اتحادیه عرب به کشتار مردم در سوریه، بحرین و مصر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از ترند، به دلایلی نظیر حمایت اعضا اصلی اتحادیه عرب از گروه های تروریستی حاضر در سوریه و همچنین همسویی منافع آنها با رژیم های سیاسی کشورهای بحرین و مصر، این اتحادیه در بیانیه پایانی نشست اخیر خود اشاره ای به کشتار مردم در کشورهای دچار بحران منطقه نکرده است.

وزیران امور خارجه اتحادیه عرب در حالی به نشست اخیر خود در قاهره پایتخت مصر در شب گذشته پایان دادند که موضوعات اصلی این نشست به تداوم حمایت از شورشیان سوریه و ارائه راهکارهایی برای تداوم فشار علیه دولت بشار اسد، حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین در موضوع سوریه و استقبال از تحولات اخیر در مصر اختصاص داده شده بود.

همچنین با وجودی که برخی کشورهای این اتحادیه به رهبری عربستان تلاش داشتند زمینه واگذاری کرسی سوریه در این اتحادیه را به شورشیان فراهم کنند، به دلیل مخالفت کشورهای نظیر عراق این موضوع با شکست مواجه شد.

اما موضوع جالب توجه در این رابطه، به بی توجهی نشست اخیر این اتحادیه به مشکلات مردم کشورهای عربی نظیر سوریه، مصر و بحرین و کشتار آنها بر می گردد؛ به گونه ای که به دلیل حمایت بخش عمده اعضای اتحادیه عرب از شورشیان سوریه و همسویی این کشورهای با رژیم های سیاسی مصر و بحرین، این اتحادیه توجهی به تداوم کشتار مردم این کشورها نکرد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار