هشدار تشکیلات خودگردان نسبت به تبعات عدم آزادی اسرای فلسطینی

یک مقام فلسطینی اعلام کرد که مخالفت رژیم صهیونیستی با آزادی مرحله چهارم اسرای فلسطینی، اوضاع را وارد مرحله خطرناکی می‌کند.
کد خبر: ۱۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷ - 28March 2014

هشدار تشکیلات خودگردان نسبت به تبعات عدم آزادی اسرای فلسطینی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از خبرگزاری آلمان، «زیاد ابو عین» قائم مقام وزیر اسرا و آزادگان فلسطینی و عضو شورای انقلابی فتح گفت که دیدار رهبران فلسطینی با «مارتین اندیک» نماینده آمریکا در روند صلح درباره آزادسازی اسرای مرحله چهارم، بامداد امروز بدون نتیجه به پایان رسید.

وی هشدار داد که رهبران فلسطینی دیگر به تعهدات خود برای عدم مراجعه به موسسات و محافل بین المللی پایبند نخواهند بود و آتش خشم جنبش اسیر فلسطینی نیز شعلهور میشود و ما وارد مرحله خطرناکی خواهیم شد که اسرائیل و آمریکا مسئول آن هستند.

وی اشاره کرد که آزادسازی اسرای فلسطینی ارتباطی به مذاکرات سازش ندارد بلکه توافق شده بود که در مقابل آزادی ۱۰۴ اسیر فلسطینی که پیش از توافق اسلو به اسارت درآمدهاند، طرف فلسطینی از مراجعه به نهادهای بین المللی خودداری کند.

ابو عین همچنین تصریح کرد که رژیم صهیونیستی با آزادسازی اسرای فلسطینی به شرط تمدید مذاکرات سازش موافقت میکند در حالی که تشکیلات خودگردان این شروط رژیم صهیونیستی را نقض توافقات و تعهدات میداند.

وی تصریح کرد: ما دو بار بها پرداخت نمیکنیم، ما طی ۸ ماه گذشته بهای آزادی اسرا را پرداخت کردیم و در مقابل کشتار، شهرکسازی، تجاوزات و بازداشتها به هیچ یک از نهادهای بین المللی مراجعه نکردیم.

رژیم صهیونیستی به موجب توافق با تشکیلات خودگردان، ۱۰۴ اسیر فلسطینی که پیش از توافقنامه اسلو به اسارت درآمدهاند، طی سه مرحله آزاد میکند که تا کنون سه مرحله از این توافقنامه اجرا شده و قرار است ۳۰ اسیر مرحله چهارم روز ۲۹ مارس (۹ فروردین) آزاد شوند.

مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی پس از گذشت سه سال وقفه، از تابستان گذشته تحت نظارت «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن ازسر گرفته شد و قرار است که ۹ ماه ادامه داشته باشد و این مهلت نیز ۲۹ آوریل به پایان میرسد و به همین دلیل آمریکا سعی دارد با دستیابی به توافق چارچوب کلی، مدت مذاکرات سازش را تمدید نماید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار