شروط جدید رژیم صهیونیستی برای آزادی اسرای فلسطینی

رژیم صهیونیستی به تشکیلات خودگردان فلسطینی رسما اعلام کرده است مرحله چهارم آزادی اسرای فلسطینی را در موعد مقرر، اجرایی نمی کند و آزادی آنها مشروط است.
کد خبر: ۱۴۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱ - 28March 2014

شروط جدید رژیم صهیونیستی برای آزادی اسرای فلسطینی

به گزارش  خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه خبری «اسکای نیوز»، «زیاد ابو عین» سرپرست وزارت امور اسرا در رام الله عنوان کرد «مارتین اندیک» فرستاده کاخ سفید در خاورمیانه، اواخر روز پنجشنبه به تشکیلات خودگردان فلسطین رسما اعلام کرده است که اسرائیل مصمم است مرحله چهارم آزادی اسرا را در موعد مقرر خود، اجرا نکند.
 
وی افزود «اسرائیل آزادی این 26 اسیر فلسطینی را مشروط به موافقت تشکیلات خودگردان با امضای توافقنامه پیشنهادی جان کری، وزیر خارجه آمریکا و نیز تمدید مدت مذاکراتی که زمانی براساس توافق در ماه آوریل به پایان می رسد، کرده است.»
 
ابوعین خاطرنشان کرد فلسطینی ها و اسرای دربند زندان های اسرائیلی در واکنش به این امر، اقدام های اعتراضی انجام خواهند داد.
 
مسئولان فلسطینی، روز چهارشنبه، اعلام کرده بودند در صورت ممانعت اسرائیل از اجرای مرحله چهارم و آخرین مرحله از آزادی بخشی از اسرا، تشکیلات خودگردان فلسطین به سازمان های بین المللی متوسل می شود.
 
براساس این گزارش، رژیم صهیونیستی موافقت کرده است در راستای از سرگیری مذاکرات با طرف فلسطینی، 104 اسیر فلسطینی ماقبل توافقنامه «اوسلو» را آزاد کند که طبق توافق حاصل شده، این اسرا در 4 مرحله- براساس جدول زمانی در طی روند مذاکرات- آزاد می شوند. تاکنون 78 اسیر فلسطینی در سه مرحله آزاد شده اند.
 

نظر شما
پربیننده ها