علیرضا قزوه:

ادبیات بچه‌های مسجد احیا شود/ تصویب برگزاری مسابقه «بچه های مسجد»

مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری در مراسم نکوداشت زنده یاد فردی گفت: لازمه رشد ادبیات در ارتباط بودن آن با مسجد است؛ ادبیات بچه‌های مسجد باید احیا شود.
کد خبر: ۱۷۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳ - 28April 2014

ادبیات بچه‌های مسجد احیا شود/ تصویب برگزاری مسابقه «بچه های مسجد»

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، علیرضا قزوه در این مراسم با خوانش بیتی از سهراب سپهری اظهار داشت: زنده یاد فردی شاعری بود که به گلهای بوستان هم سلام میداد که این به فطرت پاک او باز میگردد. کسی که ۳۱ سال در یکجا حضور مستمر داشته و در آنجا دوام بیاورد، ناشی از فطرت پاک و زلال اوست.

قزوه با بیان اینکه فوت مادر امیرحسین فردی برای او ضایعهای تلخ و دردناک بود، خاطر نشان کرد: خوشحالم از اینکه روی مهر و سجادهای که روزی زنده یاد فردی بر روی آن نماز میخواند، نماز میخوانم و پشت میزی کار میکنم که روزی امیر حسین فردی پشت آن کار میکرد.

مدیر مرکز افرینشهای ادبی حوزه هنری لازمه رشد ادبیات را در ارتباط بودن آن با مسجد دانست و افزود: ادبیات بچههای مسجد باید احیا شود و امروز در جلسهای که با آقای حمزهزاده داشتیم برگزاری مسابقه «بچههای مسجد» را تصویب کردیم.

قزوه در توصیف ویژگیهای زنده یاد فردی اظهار داشت: او اهل ادعا نبود و هرگز خود را از موسسان حوزه هنری معرفی نکرد در حالیکه بسیاری این ادعا را دارند اما زنده یاد فردی بدون اینکه مدعی باشد در اینجا کار کرد و چند دفتر را هم تاسیس نمود. افرادی هستند که بعد از رسیدن به مقامی به هر کاری دست میزنند اما مرحوم فردی این چنین شخصیتی نداشت.

این شاعر به آرامشی که در امیرحسین فردی وجود داشت، اشاره کرد و گفت: همه از آرامش او میگویند اما در جاهایی خشم شیعی فردی را هم میبینیم و نمونه آن، نامهای است که به مخملباف مینویسد.

قزوه به نامگذاری سالنی به نام زنده یاد فردی در حوزه هنری اشاره کرد و افزود: حوزه هنری قدر و ارزش فردی را میداند و خوشحالم که کتابخانهای هم به نام او در شهر مشهد نامگذاری شده است.

وی با قرائت بیت «ما و مجنون همسفر بودیم در صحرای عشق/ او به منزلها رسید و ما هنوز آوارهایم» که همواره زنده یاد فردی با دیدن عکس شهید قدیانی میخواند، گفت: فردی به منزل رسید و در واقع ما آوارهایم. خیلی از بزرگان از میان ما رفتند اما به این دلیل که دارای اصالت و ریشه هستند، آثارشان همیشه با ما است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار