مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان خبر داد

اجرای بیش از ۱۵۰ برنامه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در گلستان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان از اجرای بیش از ۱۵۰ برنامه متنوع فرهنگی و ورزشی به مناسبت سالروز فتح خرمشهر در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۹۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹ - 19May 2014

اجرای بیش از ۱۵۰ برنامه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در گلستان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از گرگان، نشست خبری ستاد گرامیداشت سوم خرداد استان گلستان پیش از ظهر امروزدر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان برگزار شد.

سرهنگ "عباس حسن نیا" دبیر ستاد گرامیداشت سوم خرداد استان گلستان در این نشست گفت: هر ملتی در تاریخ خود دارای گردنههایی است که اگر آنها را بدرستی طی کند، افتخاری برای آن ملت است و این افتخار الگویی مناسب محسوب میشود.

وی اظهار کرد: سوم خرداد نه تنها از نظر آزادسازی بلکه از نظر نحوه آزادسازی خرمشهر الگویی پربار و مهم برای تمام ملتهای جهان است زیرا رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس نه تنها برتری فیزیکی نداشتند بلکه شرایط زمین و جغرافیایی نیز اجازه برتری را از نیروهای ایرانی گرفته بود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان با اشاره به رشادتها و ایثارگریهای رزمندگان در آزادسازی خرمشهر افزود: سوم خرداد نوعی هویت را برای ملت ایران ایجاد کرد و ما این هویت را مدیون شهدای این مرز و بوم هستیم.

سرهنگ حسن نیا تصریح کرد: مردان زیادی از استان گلستان در این عملیات شرکت داشتند که 119 نفر از آنها خونشان را برای شرکت در این افتخار عظیم نثار کردند.

 وی در ادامه از برگزاری بیش از 150 برنامه فرهنگی، ورزشی و هنری به مناسبت سالروز فتح خرمشهر در سطح استان گلستان خبر داد و گفت: در ستاد بزرگداشت سوم خرداد امسال کارگروههای تخصصی تشکیل شد و آنها برنامههای خود را به ستاد ارسال کردند که در نهایت بیش از 150 برنامه در سطح استان طراحی و ان شاء الله اجرا خواهد شد.

وی افزود: از جمله برنامههای شاخص این ستاد میتوان به غبارروبی گلزار شهدای استان، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در پادگان لشکر 30 پیاده گرگان، همایش تجلیل از رزمندگان بیت المقدس، اختتامیه جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس (سرخدار)، پیاده روی خانوادگی و مسابقه رالی اتومبیل رانی اشاره کرد.

نظر شما
پربیننده ها