فرمانده نیروی انتظامی استان یزد عنوان کرد

انجام بیش از ۳۳ هزار عملیات در حوزه پلیس ۱۱۰ استان یزد

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۳ هزار عملیات از سوی پلیس ۱۱۰ استان صورت گرفته است.
کد خبر: ۲۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳ - 01June 2014

انجام بیش از ۳۳ هزار عملیات در حوزه پلیس ۱۱۰ استان یزد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از یزد، سردار منوچهر اماناللهی فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه باید بهگونهای عمل کنیم که فضا جامعه به سمت بهتر شدن حرکت کند، افزود: لازمه این بهتر شدن افزایش امنیت در بخشهای مختلف جامعه است.

امان اللهی اظهار داشت: بروز تخلفات، جرائم، شکایات و ... امری طبیعی است است که هیچگاه صفر نمیشود اما مطابق اوضاع و احوال شدت و ضعف دارد.

وی نحوره برخورد با جرائم و تخلفات را امری مهم دانست و تصریح کرد: نیروی انتظامی باید با این مسائل به گونهای برخورد کند که فعالیتهایش موجب ناامنی در جامعه نشود.

فرمانده انتظامی استان یزد، از وقوع یک هزار و ۵۹۰ فقره سرقت در ۲ ماهه نخست سال در استان خبر داد و گفت: این میزان سرقت نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش داشته است البته در اردیبهشتماه شاهد کاهش هشت درصدی میزان سرقتها بودهایم.

وی افزود: دستگیری سارقان طلا فروشی با اعتراف ۱۸ مورد سرقت، سارقان اموال بانوان سالمند با اعتراف ۱۹ فقره سرقت، کشف باند ۷ نفره سارقین سیمهای برق با ۲۳ فقره اعتراف، شناسایی سارقین مراکز مخابراتی و کشف ۲ باند سرقت از داخل خودرو با ۲۱ فقره سرقت از اهم اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

امان اللهی با اشاره به کاهش سه درصدی میزان تصادفات استان در سال جاری اظهار داشت: در حوزه متوفیان نیز شاهد کاهش ۳۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان بودهایم.

وی از کشف سه تن و ۹۶۵ کیلو انواع مواد مخدر در ۲ ماه سال جاری در استان خبر داد و گفت: ۷۹۲ نفر هم در رابطه با بحث مواد مخدر دستگیر شدند که تعداد قابل توجهی از آن خرده فروشان و در راستای اجرای طرح برخورد با خرده فروشان انجام گرفته است.

فرمانده انتظامی استان یزد، افزود: کشف ۱۲۱ هزار و ۲۸۶ لیتر سوخت قاچاق، ۳۷۹ مورد تجهیزات ماهواره، ۱۳ قبضه سلاح غیرمجاز و سه هزار و ۷۹۹ مورد نوار و سی دی غیرمجاز از سایر اقدامات صورت گرفته در فرماندهی انتظامی استان در دوماهه اول سال جاری است.

وی تصریح کرد: این میزان بالای ۱۰۰ درصد افزایش را نسبت به سال قبل نشان میدهد و بیش از ۱۰۰ نفر دستگیر شدند.

امان اللهی، از کشف کالاهای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خبر داد و گفت: این میزان بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است و در این راستا ۱۸۳ نفر دستگیر شدهاند.

وی با اشاره به وقوع ۳ فقره قتل از ابتدای سال تاکنون در استان گفت: این قتلها به دلیل انگیزه شخصی و مسائل مالی صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی استان یزد، با اشاره به کشف ۱۵۶ مورد کلاهبرداری و رشد ۱۰۰ درصدی این پدیده در استان گفت: نزدیک به ۵۰ درصد این میزان در فضای مجازی صورت گرفته و بر اثر بیاطلاعی افراد، کلاهبرداران اقدام به فریب آنها کردهاند.

وی افزود: در حوزه انجام ماموریتهای فوریتی پلیس ۱۱۰ از ابتدای سال تا به الان ۵۱ هزار و ۸۸۰ تماس داشتیم که ۳۳ هزار و ۸۰۹ مورد منجر به عملیات شده است و مابقی در حوزه راهنمایی و مشاوره بوده است.

امان اللهی از کاهش ۱۰۰ درصدی جرائم مهم و خشن استان خبر داد و افزود: تجاوز به عنف ۴۴ درصد، آدمربایی و گروکشی ۱۰۰ درصد و در شرارت نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد کاهش را شاهد هستیم.

وی گفت: در بحث اتباع بیگانه نیز تا کنون چهار هزار و ۶۰۰ نفر از اتباع بیگانه غیر مجاز در استان شناسایی و اقدامات مربوط به بازگشت آنها صورت گرفته است.

امان اللهی، با اشاره به تشکیل جلسات متعدد در استانداری جهت حل مشکلات مربوط به اتباع بیگانه در استان اظهار داشت: فرصت یکساله ای جهت حل مشکلات مربوط به اسکان و اشتغال اتباع بیگانه در استان داده شده است.

وی با بیان اینکه اختلاف نظرهای بسیاری در بحث حضور اتباع بیگانه در بین مردم وجود دارد افزود: یک عده میگویند اتباع بیگانه نباید باشند اما یک عدهای هم به آنها منازلشان را کرایه میدهند، اینکه مردم در این موضوع همراهی عمومی ندارند باعث شده است تا بسیاری از اقدامات کند صورت گیرد.

امان اللهی با اشاره به پیگیریهای فرمانداری، شهروندان و نمایندگان شهرستان مبنی بر انتقال پاسگاه شهید مدنی گفت: نیروی انتظامی با این انتقال مخالفتی ندارد اما تحقق آن نیازمند تأمین اعتبارات لازم از سوی دستگاههای مربوطه است.

وی گفت: در بحث پلیس راه مهریز نیز باید کار کارشناسی صورت گیرد و انتقال آن مربوط به آیندگان است.

امان اللهی، تصریح کرد: در بحث احساس امنیت با توجه به نظرسنجیهای انجام شده، استان یزد جزو استانهای اول تا پنجم قرار گرفت و بیش از ۷۰ درصد بر اساس اطلاعات مرکز افکار سنجی ناجا از خدمات ارائه شده رضایت داشتهاند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار