در نشست خبری کنگره ی 17 هزار شهید ترور عنوان شد؛

ایران از قربانیان اصلی تروریسم در دنیاست / قربانی شدن 12 هزار ایرانی توسط گروه های تروریستی

کشورهای غربی و آمریکایی ها چندین سال است که در منطقه خاورمیانه به صورت آشکار از ابزار تروریستی استفاده می کنند. کشور ایران هم از این موضوع مصون نمانده و شاهد اعمال جنایت های فراوان توسط گروه های تروریستی در کشور بوده است.
کد خبر: ۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵ - 26August 2013

ایران از قربانیان اصلی تروریسم در دنیاست / قربانی شدن 12 هزار ایرانی توسط گروه های تروریستی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس؛ سید محمدجواد هاشمی نژاد، دبیر کنگره ی 17 هزار شهید ترور، در نشست خبری این کنگره که پیش از ظهر امروز در صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به اینکه ما از تمام بخش های کشور کمک خواستیم تا به فراخور کار و وضعیت خود ما را یاری کنند، گفت: این کار به مفهوم این نیست که همه فعالیت ها توسط بنیاد هابیلیان انجام می شود.

وی با اشاره به تاریخچه تاسیس بنیاد هابیلیان گفت: این بنیاد در سال 1384 تاسیس شد و هدف از تاسیس آن نیز رسیدگی به ترورهایی بود که از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اتفاق افتاد. هنوز از زمان پیروزی انقلاب یکی دو ماه بیشتر نگذشته بود که تروریست ها چهره خود را به مردم نشان دادند.

هاشمی نژاد اظهار کرد: این ترورها شامل همه طبقات مردم شد؛ شاید پیدا کردن ردپای آشکار حامیان این جریانات تروریستی در سالهای اولیه انقلاب کمی دشوار بوداما امروزه با گذشت سال هایی از انقلاب با بسیاری از گروه ها و نحوه عملکرد و اهداف آنها آشنا شده ایم. مشکل اساسی ما نیز استفاده از تروریست در سراسر دنیا بوده است.

وی افزود: در منطقه خاورمیانه چندین سال است که کشورهای غربی و آمریکایی ها به صورت آشکار از ابزار تروریستی استفاده می کنند. کشور ایران هم از این موضوع مصون نمانده و شاهد اعمال جنایت های فراوان توسط گروه های تروریستی بوده است.

دبیر کل بنیاد هابیلیان، بیان کرد: جریان های برانداز کلی و جریان های تجزیه طلب و سلطنت طلب که امروزه رو به تروریست آورده اند، هر کدام در بخشی از کشور جنایات متعددی را ایجاد کردند. امروزه آمریکاییها بنا به اسناد و مدارکی که خود ارائه کردهاند و ما آنها را جمع آوری کرده و به صورت کتاب درآوردهایم جنایاتی را مبنی بر تروریستی بودن گروهها و جریانات مختلف تروریستی که در کشورهای مختلف جنایاتی را مرتکب شدهاند مطرح کردهاند.

فرزند آیت الله شهید هاشمی نژاد، ادامه داد: این شرایط ما را به عنوان بازماندگان شهدای ترور بر آن داشت که حرکتی اجتماعی را آغاز کنیم. کشور ایران صدمات فراوانی از جانب تروریست ها در دهه 60 متحمل شده است. در میان این گروه های تروریستی، سازمان مجاهدین خلق صدمات بسیاری بر کشور ایران وارد کرد.

دبیر کنگره 17 هزار شهید ترور، با اشاره به اینکه منافقین حدود 12 هزار نفر را قربانی کردند، گفت: مجموعه حوادث تروریستی در کشورهای اسلامی در سال های گذشته حدود 17 هزار و 160 قربانی از خود برجای گذاشته است. آمریکا و کشورهای غربی از گروه های متعدد تروریستی بهره می برند اما در مسائل مربوط به حقوق بشر و رایزنی های حقوق بشری از سازمان مجاهدین خلق استفاده می کنند.

وی ادامه داد: آمریکا در سال 1997 سازمان مجاهدین خلق را بنا به دلایلی سیاسی  در لیست منافقین قرار داد اما همواره این سازمان در همان کشورهایی که در لیست آنها بودند آزادانه فعالیت کرده و با پارلمان ها مرتبط بودند. سازمان منافقین بعد از سقوط صدام و به وجود آمدن وضعیت جدید در کشور عراق شروع به بازسازی خود کرد و وجهه حقوق بشری به خود گرفت تا طوری به دنیا وانمود کند که این سازمان به دنبال ایجاد ساختار دموکراتی در کشور ایران است.  در سال 2003 اتحادیه اروپا سازمان منافقین را در لیست گروه های تروریستی قرار داد و 4 سال بعد آنها را از لیست خارج کرد. آمریکایی ها نیز در سال 1997 آنها را در لیست گروه های تروریستی قرار داده و در سال 2012 آنها را از لیست خارج کردند. دلیل آن نیز نفوذ گسترده صهیونیستها در کشور آمریکا است.

هاشمی نژاد اظهار کرد: از جهات مختلف گروه ما به این نتیجه رسیدند که در این زمینه فعالیت های گسترده ای در سطح داخلی و بین المللی انجام دهند. در داخل دقیقا به این خاطر  سازمان مجاهدین موفق شد جوانان و نوجوانان را با شعارهای فریبنده جذب کند و این ترورها را برجای بگذارد. همچنین از آنجا که مجددا این ابزار به دست کشورهای غربی مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین در عرصه خارجی نیز باید فعالیت هایی انجام می شد.

دبیر کنگره 17 هزار شهید ترور، با اشاره به فعالیت های دولت در سالیان گذشته در زمینه مبارزه با تروریسم گفت: علیرغم این تلاش ها، کم کاری هایی نیز وجود داشته است. البته در 8 سال گذشته در عرصه بین المللی هم دستاوردهایی داشتیم.

وی افزود: لذا با توجه به لزوم نگاه داخلی و بین المللی در این زمینه، روز هشتم شهریور که مصادف با سالروز شهادت شهیدان باهنر و رجایی است روز مبارزه با تروریسم نامگذاری شده است.

یادآور می شود؛ کنگره 17 هزار شهید ترور، شنبه 9 شهریورماه در سال همایش های صدا و سیما برگزار خواهد شد.

این کنگره به همت بنیاد هابیلیان و با همکاری خانواده های شهدای ترور، برای اولین بار بعد از انقلاب در ایران برگزار می شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار