محمد اسماعیل سعیدی:

تصاویر غربی روی لوازم التحریر دانش آموزان/ چرا صدا و سیما در مورد "سمک عیار" فیلم وسریال تولید نمی کند

همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها همچون آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین صنعت، معدن وتجارت که متولی واردات این اقلام است در این حوزه دخیل هستند و باید اقدامات لازم را جهت مقابله با این هجمه فرهنگی انجام دهند.
کد خبر: ۲۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۹ - 28August 2013

تصاویر غربی روی لوازم التحریر دانش آموزان/ چرا صدا و سیما در مورد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، محمد اسماعیل سعیدی با انتقاد شدید از فقدان نظارت کافی بر طراحی و تولید لوازمالتحریر دانش آموزان، اظهار داشت: یکی از واقعیتهای تلخی که در جامعه ما رواج دارد و قابل مشاهده است، واردات و فروش لوازم التحریر دانش آموزان با تصاویر و عکس های شخصیتهای کارتونی و انیمیشنی فرهنگ غربی است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دانشآموزان هر روز با لوازم التحریر خود در ارتباط هستند و با مشاهده هر روزه این شخصیتها فرهنگ غربی در درون آنها نهادینه و درونی می شود.

نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: همه دستگاهها و وزارتخانهها همچون آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت، معدن وتجارت که متولی واردات این اقلام است باید اقدامات لازم را در جهت مقابله با این هجمه فرهنگی انجام دهندو در برابر واردات این اقلام پاسخگو باشند.

سعیدی افزود: در سالهای اخیر کودکان و نوجوانان کشور نیازهای جدید فرهنگی پیدا کردند که متاسفانه تا کنون پاسخ مناسبی به این نیازهای فرهنگی داده نشده است. صدا وسیما برای پر کردن اوقات فراغت شهروندان مبادرت به پخش سریالهای از کشورهای مختلف مثل کره میکند ولی انتقاد اینجاست که داستان و شخصیت "سمک عیار" از جومونگ چه کم دارد که صدا و سیما فیلم یا سریالی در مورد آن تولید نکرده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس نهم، اذعان داشت: باید تا می توانیم کودکان و نوجوانانمان را با فرهنگ اسلامی و ایرانی آشنا کنیم. اگر دستگاههای مربوط لوازم التحریری متناسب با فرهنگ بومی ایران تولید کنند دیگر رغبتی برای خرید لوازم التحریر با تصاویرو الگوهای غربی باقی نمیماند.

سعیدی با انتقاد از شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوباتی در مورد این نوع مشکلات تهیه کرده اما اشکال کار اینجاست که این مصوبات هیچ ضمانت اجرایی ندارند.

نظر شما
پربیننده ها